Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis som mig, men jag väljer att ha på den hagen då min herre ibland kan komma på att han inte ska bli fångad och då rycker han undan huvudet precis när man ska över öronensuperstar skrev:Har grimma på när jag hämtar i hagen, har hästen uppbunden i stallgången (har henne ofta lös också, men ibland uppbunden), i transport och när jag lastar (hemma).
Har ingen grimma av anledningarna att hästen kan få skav av grimman, fastna i grimman eller tappa grimman. Sen finns det specialfall, som när lill-killen hade en period han rymde mycket ur hagen, då fick han självklart ha grimma på så att vi skulle kunna få tag på honom. Händer även att jag haft grimma i hagen på svårfångade hästar.
I boxen har jag aldrig haft grimma på över natten, dock har jag funderat mycket på det senaste tiden pga hur mycket lättare det skulle gå att få ut hästarna om det började brinna i stallet, om man slapp krångla med grimmor. Men jag vet inte...
Ullis
Nafayette skrev:Hur gör ni igentligen??
När har dom grimman på sig och varför???
(kan ni motivera era rutiner)
Kan alltid motivera min rutiner annars hade jag skämts.
Hur har ni det i stallarna under natten?
Aldrig!
I hagarna?
Svårfångade besöksston (stuteri) får ha om de inte får skav, får låna bättre grimma isf
på betet?
Om de behöver för flugskyddets skull och går hemomkring, aldrig på unghästbeten!
Föl?
Varierar, helst inte
Unghästar?
Behandlas som vanliga hästar
Hingstar?
Nej
Fölmärrar?
Nej
Övriga?
Oftast bara vid in o utsläpp på samtliga hästar.
AM