detta med att tappa vinterpäls :)

vinkelina

Trådstartare
fick höra en ganska kul kommentar då jag var i mangen igår

min har varit den enda häst i stallet som inte varit klipp eller haft täcke på sig. och nu RASAR det päls av henne

efter att ha jobbat lätt i 10 min stannade jag på mitten för att spänna sadelgjorden. de satt ganska mycket lös päls på hästen hals.

då kommer en unge på 14-15 och rider förbi. förskräkt undrar hon var all päls kommer ifrån, vad har hänt.

flinande tar jag tag i pälsen på min häst, och drar lös en näve, säger att hon bara tappar sin päls ju :)

men vet ungar inte idag att hästar faktist byter päls

Sv: detta med att tappa vinterpäls :)

ha ha ha hon kanske trodde du höll på att få en nakenhäst ;)

Illa, när dom inte vet om att hästarna tappar vinterpälsen...

hon säg jättechockad ut

men nakenhäst sku ju vara en bra ide

Haha;)! Ja, är man 14-15 år och har häst så är det väl stor tid att veta vad vinterpäls är :D.

Skulle hon se dotterns shettis,där kan man snacka om högar med päls!!!:D

Hon skulle ha dött om hon sett stallgången efter att jag borstat min fjording.
Halva hästen låg ju där! :eek:

Jag brukar säga att jag har tappat hästen när jag kommer och går med allt hår (för att slänga det..) :D

bara längtar att "uteryktplatsen" skall bli användbar, då tusan tar jag fram rykstenen. mena, man kan stå och DRA ut stora tussar päls, utan att hon reagerar.

hehe, låter som tjejen trodde du flådde hästen eller?
Du får väl förklara att hur det funkar med pläsdjur! :)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 263
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 902
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024