Detta kan vara den perfekta foderförvaringen, men VART köper man den? (bild)

Vogue

Trådstartare
Alltså den genomskinliga breda! :love:
(de andra vita ovanför är ju IKEA´s klassiska som är så bökiga att ta ur! :meh:)

img_3988_51067a759606ee7c7544ff53.jpg

img_3986_51067ad6ddf2b3421c3cd51e.jpg

Senast ändrad:
Sv: Detta kan vara den perfekta foderförvaringen, men VART köper man den? (bild)

Jag googlade lite och hittade två bilder och folk påstår att också den stora är Ikea, även om jag inte hittar nån sån där.

Det roligaste var då jag bildgooglade foderlåda och fick upp ett gäng bilder med en bukare (Bison) med sin nya söta häst Kakan :)

Sv: Detta kan vara den perfekta foderförvaringen, men VART köper man den? (bild)

Ja nä den stora på IKEA är det inte! Får upp massa bilder på dessa boxar helt plötsligt, alla säger att dom köpt på IKEA men det finns ju inga sådana på hemsidan?! :(

Senast ändrad:

Jag har den stora modellen till Betfor och den är köpt på IKEA, sen har jag dom 2 minsta till kraftfodret, har den stora uppepå dom 2 små, funkar bra.

Nä precis. Man hittade flera bilder där det pratas om att det är ikeas låda, men jag hittade då ingen på deras hemsida.

Men kan det inte vara så att IKEA inte har med hela sortimentet på sin hemsida?

TS: Jag tycker mig ha sett liknande lådor på både Jula, Biltema och Bauhaus. Kanske värt att kolla upp om du inte hittar IKEA-lådorna?

Vore intressant att veta var dessa går att köpa. :)

Kl

Sist ja va på Ikea i Sundsvall så fanns såna där iaf. Stod å velade länge men tyckte dom mindre va rejälare så de blev små ist.

Kl

Sist ja va på Ikea i Sundsvall så fanns såna där iaf. Stod å velade länge men tyckte dom mindre va rejälare så de blev små ist.

Ja nu har jag faktiskt hittat lådorna på IKEA´s hemsida men jag hittar inga lock! Endast platta lock! :yuck:

Jag hittar inte någon på hemsidan som ser ut att vara klockren... Dom små heter SORTERA och den stora ser ju ut att vara en större modell av den men kanske inte lika "stadig". Någon modell av SAMLA kanske? Fast dom ser lite platta ut om man jämför bilderna...
Jag skulle ha kollat lite noggrannare på dom i de andra affärerna när jag var där. :meh:

Vilken låda är det Vogue?

Det är "samla" men hittar som sagt inte locken!

Men har nu gett upp den jakten och har satt pappa på att bygga en ställning på ben så att lådorna kommer upp 1m och sen "hänger" jag 4 lådor bredvid varandra och bygger ett kors i mitten på en utav lådorna så att jag får 4 mindre fack till salt, mineraler osv! :D
Sen skall jag även ha ett lock över som jag tänkte ha lås på! :)

Senast ändrad:

Vilken snäll pappa du har! :) Lägg gärna in en bild när den är klar!

Ja han är gullig och så himla händig, brukar kunna få ihop det mesta när det gäller "hemmabyggen" så att säga! :):love:

Japp, blir väl färdig någon gång under Augusti/September! Givetvis blir det bilder! ;)

Har bestämt mig för att köra på baljor från Granngården istället, 90 l med måtten 800x500x300 mm så det blir en rejäl konstruktion detta! ;)

Men vad fasen, har man plats så kan man lika gärna bygga så som man "drömmer" att det skall vara va? ;):D

Anledning till att jag byter är för att priset blir då 119kr (något sådant, kan ju skilja några kronor från hemsidan) istället för nästan 200kr för varje balja och dessutom så påminde en kompis mig om att det kan lätt bli väldigt ofräscht med genomskinlig plats efter ett tag! Inte för att jag inte städar men spiller man olja eller B vit så blir det gärna en rödbrun fläck där ändå.. ;)

Såååå.... Sätter väl igång om nån månad kanske, bilder kommer SÅKLART! :)

lite sent, men de stora komemr iallafall från IKEA de med! Jag köpte sån där! Däremot så är plasten betydligt mjukare än de som inte är genomskinliga. Jag hade de icke.genomskinliga till foder, fast den större varianten som rymmer dubbla mängden om jag inte minns fel :)

KL
Ni som har den större av de ikke genomskinliga, skulle ni säga att det går i en betforsäck i den?

Ja, minns jag rätt så fick jag i en hel säck av betfor i en och en säck lucern i en andra!

*kl*

biltemas lådor är bättre än Ikeas. Mkt stabilare. Lite dyrare men värt det. Super att stapla på varandra och ha fodret i :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 955
Senast: Takire
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Hittade ingen ny Sadellistan-tråd, bara nr 2 som är låst, och har sökt, och sökt, och sökt, utan att finna. ;) Jag har en...
Svar
4
· Visningar
1 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud