T
Tickan
jag har en häst som blev sjuk innan jul, hon fick kronisk fång. anledningen är att d två andar tjejerna ville ha hästarna gå på fri till gång på ensilage jag sa ifrån. men en dag så stod det en ensilage bale ute i hagen utan att jag visste om att dom skulle köra inn en, dom hade tidigare på dagen ringt till min mamma och frågat vad jag tyckte om det hon sa vad jag har hört så vill hon inte det men ni får ringa till hennes mobil och prata med henne om det. Dom ringde aldrig, dom körde ut balen utan min tillåtelse bara för att det var majoritet som ville ha hästarna på fri tillgång på ensilage, så på kvällen så ringde jag hem till dom undrade vad f-n dom höll på med jag hade ju sagt till dom typ en vecka innan att jag absolut inte vill ha min häst på fri tillgång hon är inte vad vid ensilaget och dessutom hade jag precis börjat banta ner henne, men då var dom värsta experterna och sa att hästar inte blir feta av ensilage, då sa jag men hon blir ju inte smalare direkt om hon får gå på fri tillgång. hade jag haft möjligheten hade jag flyttat henne till en annan hage men det fanns ingen mer tillgänglig som hon fick gå på pga EU bestämmelser. så dom fortsatte att ställa ut balar i hagen och tillslut komm dommedagen min häst fick fång och nu är vi uppe i veterinär räknigar på 8000:- vad ska jag göra? vems fel är det? och om det är deras fel hur ska jag kunna bevisa det? tack vare dom kanske jag aldrig mer kan rida ordentligt på min häst hon får aldrig mer gå på sommarbete och vi måste tänka på allt hon äter. det känns så himla jobbigt dessutom är den j-vla kärringen som bestämde om ensilaget min bästa vänns morsa.