Det var trots allt Magnus fullblodshäst

Sv: Det var trots allt Magnus fullblodshäst

Sorry, läste nog lite galet där.

Håller helt med dig i ditt inlägg

Så du menar att Linda och Sara är dåliga banhoppningsryttare då :confused:
Linda har ju faktiskt plac i 1.40 iallafall.....

Vet inte hur insatt du har varit men det har varit mkt tal om inom sporten att det nya formatet skulle gynna halvbloden mer och inte fullbloden, det är ju samma folk som tävlar gång på gång på denna nivån och jag vet inte riktigt om det stämmer efter årets OS.

Du verkar ju redan ha dragit dina egna slutsatser så jag tänker inte kommentera det med annat än att jag förutsätter att du precis som alla andra är läskunnig och kan se vad jag skrivit tidigare.

"Beror väl lite på vem som sitter på ryggen oxå? Det är ju inte enbart hästen som skall ta sig runt banan utan även ryttaren..."

roslagen skrev:
Jag har inte kommenterat något om hingstar vad jag vet, kommentaren gäller ursprungsinlägget där det konstateras att Magnus häst gick bättre än de två svenska halvbloden och jag menar på att hoppförmåga är inte allt det beror väldigt mkt på piloten oxå!

Och därför tolkade jag det som Linda och Sara var sämre eftersom det är dom du diskuterar.

Jösses, eftersom du och Hillsbon2 är en och samma så tycker man ju att du iallafall borde komma ihåg vad ursprungsinlägget handlat om..... hoppar fullblod bättre eller sämre än halvblod? mina inlägg i debatten talar enbart om att det inte enbart är hästen som gör jobbet utan det ställs stora krav även på piloten.
Därutöver får du dra vilka slutsatser du vill!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar