Det trodde jag aldrig

FT_ryttare

Trådstartare
Shutterfly Dopad
meredith michaels beerbaum har världens underbaraste häst i shutterfly. *vill ha*
o jag har hoppas att hon ska få rida för tyskland i OS o ta medalj.
men så har hon gått o dopat hästen.. :eek: :mad: :cry:
fy fan för såna fasoner..trodde aldrig att meredith skulle kunna göra så men tydligen så finns d inget stopp på vad man kan göra för medaljer.

DJUPT BESVIKEN
källa: sportblandet i måndags

Det är bra att hon inte får rida OS för det där, så kanske hon lär sig, Ulla borde inte heller få vara med dressyrlaget i OS! :mad:

självklart ska ryttare som dopar sej eller hästarna stängas av ..
3 månaders avstängning som ulla fick e ju bara en baggis...
jag e av den åsikten att en gång dopad alltid dopad.. stäng av på livstid.. eller år iaf.

Jävligt besviken jag med, så förbannat fin häst... FAttar de förbanna int..

Det är bra att hon inte får rida OS för det där, så kanske hon lär sig, Ulla borde inte heller få vara med dressyrlaget i OS! :mad:
Tyskland har ju som policy att dopade ryttare inte får rida OS (någonsin!) men i Ulla ser de ju medaljchans och då kringgår de sina egna regler. :devil:

Hela grejen kring Ulla Salzgeber var mycket märkligt - HUR kom hon undan så lindrigt?! En parallell där kan dras till den svenske islandshästelitryttaren som testades positivt för alkohol under en SM-final för två år sedan. Hans straff? Två månaders tävlingsförbud. :smirk: Jag är helt och hållet inne på ditt spår.

De sade nåt i stil med att det var ju inte hennes fel och hon var helt oskyldig bla bla bla om jag inte minns helt fel?

Man håller väl koll på sina hästar så att ingen ska kunna skada eller påverka dem?

Klüft (friidrottare) kasserar sina vattenflaskor om det finns minsta misstanke om att någon har fifflat med dem. Kanske dags för elitryttare att bli lika paranoida/försiktiga?

Pinsamt för ridsporten är det. Både att dopning förekommer och att fria/fällaprocessen tydligen är så godtycklig.

SJÄLVKLART vet elitryttare vad som stoppas i deras hästar. Nu på islandshäst-SM diskades en ryttare på grund av för tunga boots. De hade "dragit åt sig för mycket regn". Jojo. Märkligt att inga andra ryttare hade problem med sina boots då. :smirk: Samma sak där - proffsryttarna VET vad det ger sina hästar och har på sina hästar, oavsett om de försöker okunnigförklara sig själva eller bortförklara på annat sätt. Jag är helt säker på att de VET.

Pinsamt för ridsporten är det. Både att dopning förekommer och att fria/fällaprocessen tydligen är så godtycklig.
Nog för att vi får publicitet men det är ju verkligen inte den sortens publicitet vi vill ha. Det är ju många gånger bättre om vi kan få publicitet som ärliga människor med lite sportsmanship. Vilket personer som Ulla och Meredith tycks prioritera många gånger lägre än pengar och framgång.

proffsryttarna VET vad det ger sina hästar och har på sina hästar, oavsett om de försöker okunnigförklara sig själva eller bortförklara på annat sätt.
Jag tänkte väl det. En häst som är värd sjusiffrigt i dollar låter man inte vem som helst pyssla med.

Självklart VET dom vad dom stoppar i sina hästar, herregud jag vet precis vad min häst får och inte får.

jag har en jättbra salva som jag köpt i Tyskland typ Voltarensalva fast för muskler, den är inflammationshämmande och smärtstillande. Jag är extremt noga med att inte smörja på den senare än 10 dagar just för att inte åka dit i någon dopingkontroll.

Det är 96 timmars karens på den salvan men jag vill ändå överdriva för att vara riktigt säker.

Exakt! Om du som ryttare på strax under landslagsnivå klarar det, varför ska inte den yttersta världseliten kunna tänkas klara det?! Usch, jag blir upprörd! :mad:

strax under landslagsnivå kanske var att ta i :crazy: eller det kanske man är, har inte tänkt på det så mycket :angel:

Nej som sagt dom låter nog inga okända människor komma och stoppa i deras hästar saker dom inte vet vad det är. Herregud tror det var någon (ur publiken) som försökte klappa Willi Melligers Calvaro på någon tävling och herrejädrar vilket liv det blev på honom och på vakterna, jag trodde minst att personen skulle kastas i fängelsehålan.

men det behöver ju inte vara hon som dopat hästen.. det kan ju vara någon av d andra ryttarnas hästskötare.. Att dopa ngns häst är ju det bästa sättet att bli av med sina konkurenter på....... :crazy:

Någon av dem sade att det var hästens veterinär som hade gett hästen något för förkylning (tror jag det var),
och att hon inte visste om det..
Säkert..
För det första så borde både ryttaren och vet veta vad som klassas som doping el ej på den nivån! :mad:

vaddå sett för mkt på tv?? det är ju bara att smyga sig upp på natten eller när det inte är ngn hos hästen och fixa det snabbt.. de som gör det vet ju vad d håller på med och är ju säkert väldigt diskreta..

Jag är skeptisk till att det inträffar i verkligheten. Topphästar brukar dessutom vara tämligen välbevakade.

Oj oj.... Folk har sa naiv installning till doping. Fragan ar hur manga av elitens hastar som inte ar dopade/preparerade... :smirk: Dopingen ligger, som i alla sporter, alltid ett steg fore kontrollerna...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Körning Körning är, precis som jag misstänkte, liwsfarligt... :eek: Iallafall om man försöker sig på att köra min lille shettis. Jag har...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
15 044
Senast: murran
·
I
Hästmänniskan Jag trodde aldrig, aldrig att detta skulle hända mig när jag först kom dit. Jag har nu ca ett halvår befunnit mig i världens...
Svar
14
· Visningar
4 008
Senast: malumbub
·
E
Gravid - 1år ...nä, det blir det verkligen inte.. Tyckte jag hade sån tur. En jättelätt förlossning och en fantastiskt fin liten HUGO :love: som...
2
Svar
31
· Visningar
5 687
Senast: Esperanza_1980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar