Det största eran katt fångat?

Kratus

Trådstartare
Vad är det största eran kisse fångat? Och hur gammal var den då? Hur stor var kissen?

Våran Tycho var ca 6mån och vägde nästan 5kg! (obs ej tjock) då han fångade en fullvuxen hare. :o Den var lika stor som han, mamma trodde först att han bråkade med grannens katt...:devil: men det var en stor hare han låg på med ett ordentligt nacktag. :cool:

Sv: Det största eran katt fångat?

Min huskattshane har fångat Kråkor, skator och duvor. Det är väl det största vad jag vet. Finns inte så mycket harar där vi bor för vi och många av grannarna har hund.

Turbo klippte en stor skata i sommras men jag drog bort han eftersom fågeln vart lika stor som han och jag är ju rädd om mina katter.
Har även sett han ta en kanin här ute på ängen, även Baby har kommit hem med en kanin fast det vart bara en unge.

Annars är dom ena jävlar på att rada upp mörr, sorkar, mullvadar o annat skoj som dom hittar här på gården :)

Mvh
Möller

Min fd katt Ramses kom en dag promenerande med en råtta i munnen. Råttan var ca 30 cm fr nosen till början av svansen och svansen säkert lika lång. Ramses var hur stolt som helst.

Vår ena katt kom hem med en fet, äcklig huggorm på runt metern en gång!!!

Det var iallfall det äckliigaste ngn av dom dragit hem:crazy: :( :eek:

Min hankatt fångade en hyfsat stor duva när han var dryga året, kanske närmare två år... Vägde väl kanske sisådär 4-6 kg (vet inte säkert, är länge sen nu).

Tycker dock det är en bravad av missen att faktiskt fånga nåt över huvud taget då han gick i löplina på vår tomt, med ungar springandes lite här och var! :D

När vår hankatt var ca 1 år kom han in med en fläsksvål (en sån där från julkskinkan som man sätter ut till fåglarna) :rofl:

Det är troligtvis det första och enda han någonsin har fångat :angel:

Min katts största byte är en näbbmus som hon först lekte med i 4 dagar utan att döda, frågan är om hon dödade den alls, men den försvann iaf...:D

Mina katter har inte fångat nå´t jätteuppseendeväckande, men de har en anmoder som har tagit en SVAN ! Och katten var ingen stor kisse...kanske en 4-5 kilo MAX.

Oliver tog en sork 10 veckor gammal... :cool:

lisa skrev:
När vår hankatt var ca 1 år kom han in med en fläsksvål (en sån där från julkskinkan som man sätter ut till fåglarna) :rofl:

Det är troligtvis det första och enda han någonsin har fångat :angel:

Hahahahaha :rofl:

//aemaria

:rofl: :rofl: :rofl: Det är tydligen en liten finsmakare du har. Maten skall vara tillagad inte rå.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: Sassy
·
Övr. Katt I tisdags var katten ute hela dagen och natten till onsdag. Vi ropade och ropade på honom men han kom inte, han brukar verkligen inte...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
18 479
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt För knappt en vecka sedan tog jag över en 10-årig kastrerad hankatt från några bekantas bekanta. För att göra den långa...
Svar
8
· Visningar
3 344
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve