Det sparkar massor - dag 64, när kommer dom?

M

Melikemycat

Hon verkar inte fatta att hon är dräktig... hon ligger typ i fönstret, bordet, golvet. Hon har iofs varit i sin "föda låda" några gånger på någon vecka. Men beter sig precis som vanligt..

Ungarna har SYNLIGT sparkat i två dygn.. Hur långt kan det vara kvar?

Kommer det bara verkar från ingenstans likagärna nu som om tre dagar?

Sv: Det sparkar massor - dag 64, när kommer dom?

de flesta föder dag 65 men allt från dag 61 till dag 67 är normalt... mina 2 kullar jag har haft födde dag 65 (resultat 3 kattungar) och dag 64 (resultat 6 kattungar).

Det sägs att dag 67 är vanligast för birman, men mina har kommit dag 61, 64 och 65. Ofta så brukar bebisarna vara ganska lugna sista dygnet, då dom lägger sig tillrätta i "hornen" ner mot födelsekanalen, då blir det ont om plats. Så bli inte nervös om du inte känner lika mycket sparkar om någon dag eller två. Lycka till! :laugh:

Hon verkar inte fatta att hon är dräktig... hon ligger typ i fönstret, bordet, golvet. Hon har iofs varit i sin "föda låda" några gånger på någon vecka. Men beter sig precis som vanligt..

Ungarna har SYNLIGT sparkat i två dygn.. Hur långt kan det vara kvar?

Kommer det bara verkar från ingenstans likagärna nu som om tre dagar?

Om ungarna sparkar är det inte riktigt dags än. Man brukar se att magen sjunker ner och hamnar mer under är runt typ och då brukar också ungarna lugna sig lite.

Så dom kan inte komma i natt? Utan mer troligt om dom kommer om ca tre dagar?
Åhh jag döööööör av längtan

Hur lång tid tar "avsmalningen". Om hon är tjock idag, kan de komma imorgon.. alltså att de lägger sig rätt bara under natten?

Tänkte bara påpeka att bara för att det sparkar, är inte det en garanti att de inte föds inatt.
Dag 66 var det riktigt party i kattas mage, man såg hur det kokade. Detta fortsatte in på natten. Efter 1-snåret hade det lugnat sig, men rörde sig. Efter tre vet jag inte, somnade väl vid fyra. Då hade inte magen sjunkit.
Klockan åtta på morgonen till dag 67 kröp det runt en nyfödd bebis i min säng (och jag vaknade blöt av mysiga vätskor).

Alla honor är olika. Vilket kan vara otroligt enerverande ;)

Ja det låter om magen ! :-) haha, är 66 idag.
Är det vanligare någon viss tid, tex mer vanligt med födsel på dagen eller natten?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 796
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 120
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 641
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar