Det ser ut som "svenske kocken" i mupparna har varit på besök i mitt kök

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska röja lite idag, i morgon och på onsdag, så får städtjejen trolla på torsdag...
Varit en sväng förbi rehab och testat en "moto ped" mojäng. Motoriserade tramppedaler, där man kan använda hjälpmotor eller trampa för egen fot. Allt för att träna cirkulation i benen. O jisses, vad bra den verkar. Jag var tveksam först... En grej till hemma... Ja, jag får den förskriven i så fall, ungefär som att man kan få en motionscykel förskriven. Men den är inte så klumpig som man tror utan den kan stå bakom sängen. När jag använder den 20 minuter morgon och kväll (eller natt - den kanske kan lindra vadkramp...) kan jag dra fram den en bit, sätta mig i rull- eller arbetsstol och trampa på och sen rulla in den bakom sängen igen.

Vi kör en testperiod, så håller jag och sjukgymnasten på rehab kontakt och jag kan lämna tillbaka den om den blir en "hyllvärmare eller klädhängare". Men det tror jag faktiskt inte. Jag hade jätteont i höft o lår när jag satte mig, men när jag trampat en stund under tiden vi pratade, så var jag ny människa, när jag svängde in på dagvården och tog en slurk kaffe.

Jag mejlae Mercadokillen i Göteborg innan jag åkte till rehab att han bör säkerställa att stolen kommer till Zoopermarket före 10.30 i morgon. Annars är det ingen idé att han åker från Göteborg till Örebro i morgon...

Jag har fått svar...

"Stolen är levererad, vi ses i morgon.
K. Mercado Medic"

Tjohooooooo

Jag ska kasta telefonen i golvet ett par gånger samt banka den mot en sängstolpe och se om jag lyckas ringa beställningscentralen på serviceresor o boka om tiden i morgon.

Syrran messade i morse, att de fått igång hennes "gamla" iphone 12 (min förra iphone var en i5 och min nuvarande android är en xiaomi mi 9) och att hon vill fixa ett skärmskydd till den åt mig först. <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka