Det ser inte rätt ut

kolblakkur

Trådstartare
Jag tycker att skygglapparna på min ponnys huvudlag sitter lite knepigt. Annars så är det fel på läget på min ponnys ögon, hehe. Det kan väl inte vara meningen att det ska se ut såhär?

ShowUserFile.aspx

Sv: Det ser inte rätt ut

Dom sitter helt klart för lågt och för långt ut i förhållande till ögat. Har inte ditt huvudlag smala remmar som går från mitten av nackremmen fram till var och en av skygglapparna? Den remmen (om den finns) är ställbar och med den kan man vinkla skygglapparna. Dessutom behöver sidstycket höjas för att komma i rätt höjd. Är det ett körhuvudlag eller är det plockat ihop av olika delar?/Gunilla

Sv: Det ser inte rätt ut

Hej,
Jovisst har jag såna smala remmar! Det kanske hjälper om man bytar hål, det tänkte jag inte på. Får testa att ställa om dem. Ja, de satt lågt när jag tog bilden men jag höjde strax därefter. Det är ett körhuvudlag, Ideal Harness.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ligger vaken, alldeles för sent, med alldeles för mycket tankar som snurrar. Sådant där som jag tror att jag vill dela med mig av i...
Svar
14
· Visningar
1 876
Senast: MML
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 594
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London