Det omvinklade bäckenet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lickety

Trådstartare
Då den andra tråden blev lite trist tänkte jag lägga upp bilder på vårt bäcken omvinklat. Kul om någon annan lägger upp bilder på sina omvinklade bäcken! :)

Kom igen! :bump:

Sv: Det omvinklade bäckenet...

Ni som kollar får kommentera om ni vill! :)
Även obekväma åsikter tack!
Jag är medveten om att näsan halkade in, men det är bäckenet jag är intresserad av.

Vilken läskig tajming hos fotografen av bild två... Ser ut som hästen ska tippa omkull nästan :eek: Fin häst, vad är det för sort?

Det är ett halvblod E. D-Day. Tajmingen står en hängiven pojkvän för ;) :love:

Lickety skrev:
Ni som kollar får kommentera om ni vill! :)
Även obekväma åsikter tack!
Jag är medveten om att näsan halkade in, men det är bäckenet jag är intresserad av.

Fast det där är ju oerhört intressant egentligen, om bäckenet vinklar om sig och näsan halkar in måste det finnas en felande länk någonannanstans.

Jag den mest otekniska på jorden, hur kan ni rita ett streck på rumpan sådär??

och på den där mörka bilden, vad går du efter då?

Senast ändrad av en moderator:

Jupp, det finns en felande länk: naturligtvis ryttaren. :)
Jag tycker inte att det gör så mycket om hästen stundtals går var den går med näsan, men det är en smaksak. Här fokuserar jag på baken, och min simultankapacitet är begränsad. :o

Strecken jag ritat är streck mellan är höftbens-sittbensknölen (eller vad de nu heter på svenska?). Detta kan man göra för att man "ser" dem på hästen, eller kan ana var de finns. Själva bäckenet lutar egentligen mer än vinkeln mellan dessa knölar, men de är bra landmärken om man ska jämföra vinklar.

Jag menade inte ryttaren utan ur ren bioteknisk synpunkt måste hästen "gå av" någonannanstans, eller?

:idea: Nu fattade jag, jag är nog inte så oteknisk iallafall. Okey jag tog den där hemska bilden jag har för på dom 2 andra ser man ju inte bäckenet men jag vet inte om det är rätt ritat??
Susan som är bra på att rita kan ju rita om:idea:

http://us.a1.yahoofs.com/users/41b84b82zb2622940/3c81/__sr_/540a.jpg?phgzDMEBATFEOPM5

Här skulle det funnits en bild på han stillastående , men den bilden går inte att ladda upp av någon konstig anledning, jag försöker igen.

Senast ändrad av en moderator:

Jag borde ha släppt fram näsan minst fem cm på nedre bilden. Tyvärr är kvalitén lite klen, och dessa var de jag hade. Har en som hon går med näsan framme på tagen en sekund senare, men den är tyvärr ännu suddigare... :(
Hoppas på bättre bidrag! :)

Men visst är det ett vanligt fel med näsan för långt in? Det var intressant att kolla på bilderna i "jag ser..." tråden med avseende på näsa och bäcken.
Några hade både vinklat bäcken och näsan framför lod. :)
Ungefär hälften går bakom lod. :crazy:
Vissa hade varken näsan framför eller vinklat bäcken... :(

Att det ska vara så svårt att få till det samtidigt.

wert skrev:
Iallafall ser det ut som om hans bäcken är mer vinklat när han bara står rätt upp och ner än där han rids djup och rund.

Ja men visst ser det ut så! Hmmm... Det är ju intressant! Har för mig att det finns forskning som pekar på samma fenomen, ska kolla imorgon.
God natt! :)

Nja. på bild 2 är det väl optimistiskt.

Det ska väl vara mellan höften till bärbenet?

Ja det är ju det som är det svåra och inte så många i världen som lyckas heller, iallafall inte mer än ett par steg.

Kanske optimistiskt? :angel: :rofl:
Men vinkeln följer bakens överkant, till vad jag uppfattade som bärbensknölen (tack för ordet, kom inte på vad den hette på svenska)...
Du kan klicka på bilderna så blir de större.
Ska ta tydligare om några dagar, dessa är både suddiga och gamla tyvärr. Ingen som har en vit skimmel som man kan se något på? :d

Och så trodde jag att du skrev till mig... Lite för trött tror jag.. *gäsp*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Raderad medlem 149524
·
Fritid Jag kom på för ett tag sedan att vi inte längre får några reklamblad i brevlådan. Det handlar alltså inte om postnord utan någon annan...
Svar
18
· Visningar
600
Senast: __sofia__
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 277
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka