Det måste vara fel på mig:S Eller?

Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Den där barnlängtan kan drabba din sambo senare. Ni är ju unga än! Min ville inte heller ha tidigare men dag bara så sa han "Jag vill skaffa barn" men nu är jag som säger att vi ska vänta tills situationer och ting är bättre.
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Kände precis likadant. Tror många känner så just för att man inte kan ändra en annan människa. Försök prata om det. Det handlar ju mycket om din kropp. Du kanske vill studera senare i livet istället för nu. Du kanske vill bli ung mamma osv osv. Förklara "varför" du vill eller fördelar osv. Information lönar sig. Trodde aldrig han skulle ändra sig, men det gjorde han.
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Nej 20 år är inte särskilt gammalt, men jag vill vara en ung mamma. Är verkligen jätteglad att både min mormor och min mamma fick barn såpass tidigt (mormor som 20, mamma som 19) och jag kan liksom umgås och ha kul med båda. Jag jobbar med mig mormor bl.a. och har även varit ute och festat med henne på en personalfest. Tycker det är skitkul att ha en ung mormor och vill verkligen att hon fortfarande ska vara ung när jag får barn...

jag menar, familj och barn kommer man ju ändå skaffa sig inom en snar framtid. Så varför inte nu? jag har ingen aning om vad jag vill jobba med senare men jag har iaf fast jobb nu och kan fundera ut senare vad jag vill bli, och kanske gå i skola en stund.

Pojkvännen däremot har ju inte fast men han har blivit förlängd på sitt jobb sen i somras och dom verkar gilla honom mycket på sitt jobb. Det är ju också ett väldigt välbetalt jobb han har så dålig ekonomi har vi inte. Synd bara att han inte har fast där...

Men samtidigt när jag frågar honom hur han känner för att plugga så känner han inte alls för det säger han. Alltså kommer det ju iaf dröja något/några år innan han ens kommer börja på skola. och hur stort sug kommer inte jag ha då?:crazy:
Då tycker jag det är bättre att satsa nu än när han ska börja skola...

Men hur ska man prata med honom? När ska man prata med honom? Eller ska jag bara låta det vara ett tag till?

han vet att jag sitter hemma nu när han jobbar och vet exakt vad jag är inne på för sidor, men har ingen aning om han vet vad jag skriver. visst det är bara för han att gå in och kolla så jag vet inte om han gör det....

Känns så surt när man läser om så många så många par i min ålder och yngre som tom satsar på att bli gravid. Hur har dom fått sina pojkvänner att vilja ha barn? Eller har dom skaffat nån 40+are som känner att det är bråttom?:cool:

nejmen det verkar som det är många killar som är livrädda att skaffa barn. varför egentligen?
Vad ska man göra egentligen att få dom att ändra sig? Går det?

Ibland får jag för mig att han inte vill för han är osäkerpå om han vill leva med mig såpass att vi ska skaffa barn och så, men jag vet att han älskar mig väldigt mycket så att han tvekar på det vet jag att han inte gör.

Men hans mamma fick ju sitt första barn när hon var 30. hon hade då bott i alla olika länder i sitt liv och verkligen levt sitt liv före. Tyvärr förlorade hon första barnet och fick då min sambo, och direkt efter honom hans syster.
Inte vet jag om han strävar efter ett lika livat liv som hon haft?
jag vet att hon vill verkligen att han ska plugga och så men så fort hon gnäller på min sambo om det blir han sur.

Jag tror att skulle vi skaffa barn så skulle hon inte bli glad. Inte för det gör mig något eftersom det inte är hon som bestämmer det. Men hon skulle nog bli väldigt besviken på sin sin son att han inte pluggade och skaffade det där superjobbet innan han började tänka på familj...

ojoj vad jag skriver, nu måste jag sluta.

Men, suget är extremt och jag önskar för allt att han skulle komma och väcka mig imorgon bitti och viska till mig att han är redo att börja att försöka...men men drömma går ju alltid:( eller vad säger ni?
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Ja jag vill kunna prata med honom men jag vet inte HUR ska jag prata med honom om det:crazy:
Vill inte att han ska känna att "om han inte skaffar barn med mig nu kommer jag lämna honom" eller att "om han inte vill ha barn duger han inte för mig" eller "om han skaffar barn nu kommer han aldrig kunna gå i skola". Vill alltså inte stressa på honom så han känner att han inte räcker till för mig.

Men samtidigt som du säger så handlar det ju mycket om mig också!mitt liv då? Måste alltid killen bestämma när det är dags att skaffa barn? det är ju oftast så, att tjejen är redo mycket tidigare och killen bestämmer att dom ska vänta. Men tjejen då? hur känner hon då?

Men samtidigt, man ska väl vara 2 om barn. Så det är väl bara att vänta:cool::(
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Det är verkligen jättetufft. Hade pratat lite om det i ett par år, men det var för mer än ett år sen jag blir jättesugen och det försvann inte. Innan hade jag känt att jag kanske kanske ville plugga innan, eller iaf ha en tryggare anställning. Fick en tryggare anställning förra året och slutade med piller i januari. Sen i maj var första gången vi körde oskyddat. Blev ganska förvånad över att han har ändrat sig. Innan ville han vänta tills han var minst 30, snart fyller han 28. Jag frågade varför han ville vänta och liknande. Jag sa att jag ville vara ung mamma och ha flera barn och därför "börja" rätt tidigt.
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

:crazy:Ja jag tror åldern har rätt mycket med att han inte vill heller:(

Min sambo blir ju bara 20 år nu så jag förstår ju om han inte vet vad han vill göra. men nu säger han ju att han inte har den minsta lust alls att plugga så då känns det som det kommer ta ÄNNU längre tid innan jag blir mamma:(

Han frågade mig häromdagen om jag ville ha barn med honom. det vet du sa jag. Ja men vill du det frågade han. Ja sa jag.
Men jag tror knappast han är på gång att vilja än...tror mer han vill ha en bekräftelse att jag älskar honom och att jag faktiskt vill leva med honom och ha en framtid med honom.
Han säger att han vill jobba utomlands nästa vinter och tror han kommer satsa på det så barn existerar inte i hans huvud än...:(

Men jag skippar det där med att prata med honom om det på ett tag så får vi väl se hur det artar sig...
Eller? hur skulle ni gjort?
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

hej!
jag hade nog legat lågt ett tag och inte pratat om det! ni verka ju ha det bra, så han kommer nog snart mogna och vilja ha barn!

ni är ju bara tjugo, vill inte du jobba utomlands oxå, ni kan ju åka ihop och då börja jobba på bebis. kan ju ta ett tag (egen erfarenhet) innan det blir nått.

tror det är viktigt att båda har gjort en del av vad dom har för drömmar i livet. jobbigt om han lägger skuld på dig att han ej fick/hade möjlighet att jobba utomland tex. han gör det kanske inte medvetet men kan ju bli så ändå!
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Eller? hur skulle ni gjort?

Tjatade och tjatade och han blev bara mer och mer irriterad på mig, klagade på buke för han inte ville och undra om de inte var bananen som skrev något i stil med att om jag så gärna vill ha barn nu så finns det många killar där ute som kan fixa det åt mig om barn nu är viktigare än min sambo och vårat liv.

Gav en tankeställare, så jag sluta helt upp med allt som hade med bebisar att göra och fick lov att bita mig i tungan flera gånger och jag vet inte hur många gånger jag börja grina.

To upp det igen sen och då beslutade vi oss för å inte förnya mitt recept på p-piller när det var slut :banana:
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Som du säger så handlar det ju om oss så det är väl bara att vackert vänta...

Jag skulle vilja jobba utomlands ja, men jag har häst så jag kommer ändå ingenstans. Skulle kunna tänka mig låna ut honom men då blir det efter att han är inriden och klar. Men sånt är egentligen ingen som lockar mig särskilt mycket. Vill han jobba utomlands ska han självklart göra det:) men jag stannar nog kvar...

Nu är det ju så att jag har inte ätit ppiller sen jag fick ett tidigt missfall i början på november, har inte haft råd att köpa bara. Så nu kör vi på "säkra perioder" sas, har inget sex under ägglossningen. Jag vill inte börja med dom igen ifall jag skulle få problem att få igång ÄL och sånt sen så det kommer ta lång tid innan det händer nått. han tycker det är bättre med piller men har accepterar att vi kör såhär nu...

Smsade med honom lite idag om en grej och halkade in på det där med barn, och då skrev han att det kommer senare/så småningom med en ;) gubbe...

Jag får nog drömma vidare om familj å barn ett tag till helt enkelt...
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

ja men då är han ju inte helt ovilig!

säkra perioder är ju inte så säkra, vet du precis när du har ägglosning?;)

men kör han på det så verkar han ju inte helt främmande för tanken på att bli pappa!

jag jobba utomlands och lämna hästen (då 1.5 år) på lösdrift till min mamma, kom lagom hem för att rida in honom som 2.5 åring på hösten innan han blev 3 år!men det beror ju lite på hur gammal hästen är och vad du tänk att den ska gå för championat mm. annars kan man ju vänta med sånt och ta det lite senare!
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Om det är HAN och inte DU som är rädd att bli gravid, så är det väl HANS och inte DITT ansvar att se till att det inte blir nåt, dvs skydda sig med preventivmedel. Och att hålla på och "trä på" varje gång man ska ha lite kul tillsammans brukar få dom flesta killar att omvärdera sin inställning;)
(Men skämt åsido, så är man ju faktiskt TVÅ om föräldraskapet... i måååånga år framöver, oavsett om man lever ihop eller inte...)
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

ojdå, själv blir jag tvärtom av alla gravidmagstrådar. Blir livrädd >_<

adoption om något alls för mig.

Han ändrar sig nog om några år ska du se =D Tiden går fort
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Saken är den att jag tror han tror att ingreppet för abort är mycket mindre än det är, så han tycker väl jag ska göra abort om det skulle råka bli något ändå:crazy:

Nu är det såhär att när jag åt ppiller så missades nått piller lite då och då och vi haft sex ändå, ändå har det inte blivit nått. Så jag tror faktiskt jag inte har så lätt att bli gravid:( kommer nog ta ett tag i så fall...
Min mamma har nog haft lätt att bli gravid, hon fick min bror som 17 år och mig som 19. Sen fick hon min andra bror oplanerad som 32 år.

Men som sagt eftersom vi missat en del piller så borde det ju blivit nått om jag haft lätt att bli gravid?
jag är rädd att väntan kommer bli längre än man trott när man väl börjat ändå. Så ung mamma för mig är nog bara att lägga ner:(

Har läst mycket både här och på familjeliv och det är visst måååånga som har problem med att bli gravid, och jag vill inte hamna där. Men skulle det bli så så vill jag ju börja i tid!

Varför kan inte karlar förstå det?

Och egentligen, varför ska han bestämma när vi ska ha barn? nu är det ju han som bestämmer att vi inte ska ha. Men så kan man ju heller inte tänka, haha:crazy:
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Det är inte många egentligen som har svårt för att bli gravid. Visst det finns dem som har det är inte det jag säger, men majoriteten har det inte. Men det kan ta tid att bli gravid då man måste träffa rätt. Att du har missat något ppiller brukar aldrig vara någon fara för graviditet. Jag tror du behöver slappna av. Jag trodde med innan jag hade svårt för att bli gravid, men det hade jag absolut inte snarare tvärtom.

Du ska nog inte tänka så att han gör så du inte får barn tidigt. Det bästa för barnet är om man är två om det. Dem flesta är inte mogna i 20 årsåldern för att få barn. Och definitvit inte de flesta killar. Du måste nog släppa lite här och inse att du faktiskt får vänta några år om det är så. Att försöka övertala någon är inte bra, då han INTE vill ha barn just nu. Om du respekterar din kille så är det bara att släppa frågan just nu.
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Visst kan det vara så att jag har lätt att bli gravid sen när det blir aktuellt. Att jag inte trr det är ju för att det inte bara är ett jag missat utan det blivit fler gånger, och ja han var fullt medveten om det. men blev inget trots det...

Nej jag vet så mycket väl att jag borde släppa taget om detta ett tag. men när man bara sitter hemma, aldrig festar, aldrig träffar vänner, inget behov av att resa eller plugga. Bara jobbar och umgås med sambon, familje och är till hästen. Ska jag vara ung kan jag lika gärna ut och härja men varken han eller jag vill det. Så då kan vi lika gärna satsa vidare tycker jag:D

Jaja, han får bestämma, det är bara så. Jag har inget annat val:cool:
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

P-piller fungerar så att de gör att man inte får ägglossning, och missar man något piller då och då så tror jag chansen är väldigt liten att man får en ägglossning och att ägget blir befrukat och att livmodern samtidigt blivit mysig för ägget.

Det kan ta upp till 1 år efter man slutat med p-piller innan ägglossningen kommer igång normalt och livmodern inte längre är påverkad av hormoner så ett befruktat ägg lätt kan fästa!
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Som du säger så handlar det ju om oss så det är väl bara att vackert vänta...

Jag skulle vilja jobba utomlands ja, men jag har häst så jag kommer ändå ingenstans. Skulle kunna tänka mig låna ut honom men då blir det efter att han är inriden och klar. Men sånt är egentligen ingen som lockar mig särskilt mycket. Vill han jobba utomlands ska han självklart göra det:) men jag stannar nog kvar...

Nu är det ju så att jag har inte ätit ppiller sen jag fick ett tidigt missfall i början på november, har inte haft råd att köpa bara. Så nu kör vi på "säkra perioder" sas, har inget sex under ägglossningen. Jag vill inte börja med dom igen ifall jag skulle få problem att få igång ÄL och sånt sen så det kommer ta lång tid innan det händer nått. han tycker det är bättre med piller men har accepterar att vi kör såhär nu...

Smsade med honom lite idag om en grej och halkade in på det där med barn, och då skrev han att det kommer senare/så småningom med en ;) gubbe...

Jag får nog drömma vidare om familj å barn ett tag till helt enkelt...

Får jag fråga om missfallet? Hur ställde sig din pojkvän till det då, hade ni planerat att behålla barnet egentligen? Om du har haft missfall så har du kanske inte så svårt att bli gravid, eller?
Bara funderar lite,missfall kan vara väldigt jobbigt, kanske är den händelsen också som har gjort att du har ett sånt sug? Själv har jag aldrig velat få barn, men samtidigt som jag blev gravid (innan jag visste att jag var det) så började jag längta efter barn helt plötsligt... Jag gjorde abort då eftersom vi inte tyckte att det "passade" då (han hade inte fast jobb, vi hade bara tillfälligt eget boende, jag visste inte vad jag ville göra riktig osv), vilket jag inte ångrar. Däremot så längtar jag fortfarande efter barn! :love: Men även om förhållandena är lite bättre nu så vill jag ändå vänta, fast sugen är jag :p
Sen hoppas jag verkligen inte att din pojkvän tar abort som nån "liten" sak :crazy: även om ingreppet inte är stort i sig (jag gjorde dessutom medicinsk_inget direkt ingrepp) så betyder inte det att det är nånting man vill göra! jag tyckte iaf att det var jobbigt, och ont gjorde det helt klart (hade iaf en snäll pv som var med mig på sjukhuset hela dagen :love: ) för att inte tala om att det är psykiskt jobbigt. fastän jag inte ångrar det så kan jag fortfarande bli ledsen över det ibland (var snart 2 år sen..) :cry:
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Hmm, åt ppiller men missade nog ett par piller nån vecka innan. Började blöda mitt i pillerkartan och efter några dagar blödde jag nonstop och hade magsmärtor + stora mörka blodklumpar. Pratade med MB och hon sa att det var ett tidigt missfall...

jag är verkligen jätterädd att det kan ha gjort att det kommer gå segare att bli gravid, eller att jag ska få fler missfall:crazy:

Fivk också precis vet att om min sambo får fortsätta på sitt jobb april-juni så kommer han få fast, sa han. Och så omtyckt som han är på sitt jobb tror jag garanterat att han får vara kvar! om inte annat så behöver dom honom där.
Och om det nu blir så så har ju båda fast jobb sen, ännu mer perfekt läge för barn:D

Som sagt så kom det ju på tal om det här med barn häromdagen och han sa senare. Han kommenterade också att jag var mycket inne på "barnsidor" och "gravidsidor" och jag frågade om det var fel. Nej, sa han, bara du inte tycker det är fel på mig så.
Ingen aning om han läst allt jag skrivit men det spelar ju ingen roll för då vet han ju...

Jag vet inte om det finns så mycket att göra mer än att vänta ut honom. Prata med honom ger han väl bara ångest och känner att han "inte räcker till" för mig så jag får hålla det där om barn för mig själv ett tag till:(
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

P-piller fungerar så att de gör att man inte får ägglossning, och missar man något piller då och då så tror jag chansen är väldigt liten att man får en ägglossning och att ägget blir befrukat och att livmodern samtidigt blivit mysig för ägget.

Det kan ta upp till 1 år efter man slutat med p-piller innan ägglossningen kommer igång normalt och livmodern inte längre är påverkad av hormoner så ett befruktat ägg lätt kan fästa!

Det kan också gå fort. Jag han inte ens få någon riktigt mens efter P-piller stopp innan jag var gravid. Så ungefär en månad efter sista Pillret testade jag positivt.
 
Sv: Det måste vara fel på mig:S Eller?

Tog upp ämnet för sista gången idag och det ångrar jag. Han ignorerade allt jag sa och då sa jag att okej jag förstår, bara att acceptera. Vad bra sa han.

Det skär i hjärtat på mig och ja jag är väldigt lessen nu:( Depp depp och fortsätta så kommer det göra:( blööööööööö!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 985
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag skulle behöva lite hjälp... Eller, få prata med någon som har liknande erfarenheter... Jag väntar mitt första barn om ca en vecka...
2
Svar
32
· Visningar
4 008
Senast: Skylift
·
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som...
2
Svar
39
· Visningar
3 391
Senast: elmelts
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp