Det kommer slem.. i v25

Comfort

Trådstartare
ja.. där nere.

Det har gjort så vid ett par tillfällen innan, under några veckor. mängden är väl som en tesked ca, kanske lite mer ibland.

Klara, ibland lite småvita till färgen, luktlösa.

Är det normalt eller nåt jag bör ringa Bm för? Jag vill tro att det är normalt, men eftersom jag aldrig har varit med om en slempropp förut blir man ju lite rädd för att det ska vara den. Jag har haft sammandragningar sen vecka 15 ungefär, om det kan spela nån roll.

Sv: Det kommer slem.. i v25

Det är vanligt att man har mycket flytningar när man är gravid.
Min barnmorska sa på föräldra utbildningen att slemproppen kommer i en "portion" och att den har små strimmor av blod i sig. Jag tror inte att du behöver vara orolig.

Det är nästan säkert vanliga flytningar, men är du väldigt orolig så ring din BM :)

fast vanliga flytningar har jag haft hela tiden, dessa är verkligen....slemmiga :crazy:

Vanliga flytningar är liksom inte riktigt vanliga när man är gravid ;) Tror också det är vanliga flytningar, vilka helt normalt kan öka rejält under graviditeten. Slemproppen har för mig varit helt utan att man kan missta sig, stora geléklumpar, lite äckligt faktiskt.

Det är alldeles säkert vanliga flytningar, så du behöver nog inte oroa dig! Jag hade jättemycket flytningar i perioder när jag var gravid, och då kunde jag liksom känna hur det plötslig rann till i trosan :D

Slemproppen har en helt annat konsistens än flytningar, iaf hade min det. Den kom dock inte i "en portion" som någon skrev ovan och inte heller var det röda/bruna strimmor i den, men konsistensen var typs som segt snor =) Det kom dessutom massor och den var rätt starkt gul ibland och ibland helt genomskinlig. Ibland kändes den ungefär som sånt där gammalt slime som man lekte med när man var liten, men som hade torkat lite och liksom "föll sönder" i konsistens.

//Julia

Liknande trådar

Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Jag behöver skriva av mig känner jag. Har under några dagars tid haft en gnagande oroskänsla över att flytta och inte kunna ta med mina...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: fiao
·
Skola & Jobb Det här kommer bli långt och rörigt men jag hoppas verkligen många av er kan ta er igenom det. Jag har gått och funderat på detta i...
Svar
10
· Visningar
3 829
Senast: rutigarut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka