Jag har sålt ett gäng ston som visat sig varit dräktiga. Det händer ibland när man köper och säljer hästar. Själv har jag en 2-åring hemma efter att jag köpte ett Connemara-sto från en av Irlands mest renommerade uppfödare. Han hade blivit sjuk och behövde sälja av ett gäng ponnyer. Skickade dit exet som köpte ett 5-årigt oniridet sto som inte haft föl sedan tidigare. Hon kom hem till honom på min födelsedag 5 maj. Han red in henne under sommaren och hon kom till mig i september. Jag red henne, gick någon hoppträning etc. En familj inte jättelångt från mig kom och kollade och älskade henne, men ville att jag skulle rida till henne någon månad då hon var grön, vilket inte alls var konstigt. Så jag red henne nästan varje dag i en månads tid och 22 oktober (kommer aldrig glömma dagen) tyckte jag att hon var så himla seg och bara hade blivit segare och segare i en veckas tid. Så jag hoppar av henne och sätter på longerlinan för att kolla om jag ser någon hälta. Där med sadeln på såg jag magen! Ringer veterinären helt hysterisk som kommer ut och tar blodprov. Hon totalsågar mig och säger att jag alltid ska mata mina hästar för mycket och att hon bara är fet, men nej, serru, så pass är jag med i matchen att jag såg att hon var dräktig. Blodprovet kommer tillbaka 3-4 dagar senare - DRÄKTIG! Det blev ingen försäljning utan jag fick ha kvar henne ett år till. Fölet kom 4 april, dvs exakt 11 månader efter att vi hämtat hem henne.
Det visade sig att för att underlätta utfodring hade hela uppfödarens flock gått ihop, inkl okastrerade 1- och 2-åringar, som han inte tagit tag i att kastrera pga sjukdomen. Så nu har jag en skitfin Connemara hemma med endast mamma i papperna. SUCK.