Det känns inte roligt...

Sv: Det känns inte roligt...

Sambon har slutat dricka i alla fall, så det tycker jag är skönt. Fast då var ingen av oss någon storkonsument av alkohol före det heller. :angel:
Så får vi se när han klarar av att sluta röka. Förhoppningsvis snart. :devil:
 
Sv: Det känns inte roligt...

Det konstiga är bara att hemma kan jag känna mig så sjukt ensam och bara längta bort. Känna det som att ingen förstår mig och att jag ensam går igenom allt det här. Men nu när jag sitter 100 mil hemifrån och konkat runt på min tunga resväska hela dagen inser jag ju att jag saknar allting där hemma.
Någon som lagar middag när jag är trött efter jobbet, masserar mina fötter i tv-soffan och ligger med örat pressat mot magen och pratar med bebis när det är läggdags och ler fånigt över att bli sparkad i örat.

Jag tror att åka bort var det bästa jag kunde göra. Nu ska jag njuta av tiden här, och sen komma hem igen med ny energi och lite nya perspektiv på saker och ting.
 
Sv: Det känns inte roligt...

men det är väl snarare hans attityd man reagerar på? att inte stötta henne, fastän han vet att det är jobbigt för henne. hon har ju inte något val, hon måste ju sluta röka. då borde han lägga all sin energi på att sluta. om han inte kan sluta nu, vad är det som säger att han kan sluta när bebisen kommer?
 
Sv: Det känns inte roligt...

Jag tror nog att Aningsfulls sambo kommer att bli en utmärkt pappa, och att han är det redan nu. De är båda ganska unga och behöver kanske lite tid på sig att smälta den stora förändringen. Jag blir faktiskt mörkrädd av inställningen som råder här, att varenda liten aspekt av en blivande faders uppträdande granskas för att hitta tecken på att han kommer bli en usel pappa. Skäms!
 
Sv: Det känns inte roligt...

Sambon har slutat dricka i alla fall, så det tycker jag är skönt. Fast då var ingen av oss någon storkonsument av alkohol före det heller. :angel:
Så får vi se när han klarar av att sluta röka. Förhoppningsvis snart. :devil:

jo det hoppas jag med min också. jag vet inte vf, det är en sån liten bagatell, men jag kan bli skitsur bara för han inte slutar när han har lovat. jag röker fortfarande inte även fastän ja klämt ut ungen. jag klarade av att sluta, då bör han göra det med. men han ger upp för lätt.
 
Sv: Det känns inte roligt...

Det är min största rädsla.. att börja om att röka igen sen. Att sluta röka är det bästa jag gjort och det är så skönt att äntligen ha klarat det efter sååå många misslyckade försök. Just nu klarar jag det för att jag har bebis i magen och inte vill utsätta bebis för alla dom gifterna. Jag är bara rädd för hur det kommer att bli sen.
Men samtidigt har jag ju tänkt amma, så då har jag en period med ännu en stark anledning att inte röka.
Men sen då?
Äsch, dumt att oroa sig nu. Förhoppningsvis har röksuget försvunnit då.
 
Sv: Det känns inte roligt...

Jag tror nog att Aningsfulls sambo kommer att bli en utmärkt pappa, och att han är det redan nu. De är båda ganska unga och behöver kanske lite tid på sig att smälta den stora förändringen. Jag blir faktiskt mörkrädd av inställningen som råder här, att varenda liten aspekt av en blivande faders uppträdande granskas för att hitta tecken på att han kommer bli en usel pappa. Skäms!

Jag glömde säga.. Tusen tack! :bow:
Känns skönt att någon här tror på oss. Och jag tror liksom du att han kommer att bli en utmärkt pappa. Även om han, liksom jag, kan känna sig rädd för den stora förändringen vi står inför. Men det är nog ganska naturligt, det verkar så. ;)

Ibland kan det bara kännas som att på buke finns det inte riktigt plats för oss vanliga människor som har våra fel och brister. Vi som gör fel ibland, beter oss korkat andra gånger, och som kan säga saker vi kanske inte riktigt menar. :cool:
 
Sv: Det känns inte roligt...

Det fysiska suget försvinner efter 7 dagar.
Men det psykiska kan hålla i sig desto längre.
Kämpa på!!:banana:
 
Sv: Det känns inte roligt...

Jag glömde säga.. Tusen tack! :bow:
Känns skönt att någon här tror på oss. Och jag tror liksom du att han kommer att bli en utmärkt pappa. Även om han, liksom jag, kan känna sig rädd för den stora förändringen vi står inför. Men det är nog ganska naturligt, det verkar så. ;)

Ibland kan det bara kännas som att på buke finns det inte riktigt plats för oss vanliga människor som har våra fel och brister. Vi som gör fel ibland, beter oss korkat andra gånger, och som kan säga saker vi kanske inte riktigt menar. :cool:

Det är nog helt naturligt att vara skiträdd, det hade jag varit. :D Jag har inte läst något som talar emot att erat förhållande skulle vara annat än starkt och stabilt. Ni kommer att bli jättebra, helt normala föräldrar med fel och brister som alla vi andra. ;) Stort lycka till med bebis! :love:
 
Sv: Det känns inte roligt...

Du har alla anledningar att inte röka när bebisen väl är ute. Som du säger så ska du ju amma, och där är en anledning.

Sedan kommer du aldrig att stinka rök när du kramar dina barn, och du kommer bli världens bästa rökfria förebild för dina barn när de växer upp :bow:

Inga argument kan vara bättre!
 
Sv: Det känns inte roligt...

Det är nog helt naturligt att vara skiträdd, det hade jag varit. :D Jag har inte läst något som talar emot att erat förhållande skulle vara annat än starkt och stabilt. Ni kommer att bli jättebra, helt normala föräldrar med fel och brister som alla vi andra. ;) Stort lycka till med bebis! :love:

I second that, hear hear. Klart det kommer bli bra Aningsfull, med både bebis och sambon. Det är en stor förändring, men bara till det bättre! :D
 
Sv: Det känns inte roligt...

Jag blir faktiskt mörkrädd av inställningen som råder här, att varenda liten aspekt av en blivande faders uppträdande granskas för att hitta tecken på att han kommer bli en usel pappa. Skäms!

Det där var väl ändå inte riktat till mig? jag har absolut inte suttit och letat fel, försökte bara resonera kring vad den andra personen (chrysler?) menade egentligen...
 
Sv: Det känns inte roligt...

Men sen då?
Äsch, dumt att oroa sig nu. Förhoppningsvis har röksuget försvunnit då.

Röksuget har nog garanterat försvunnit då. Annars kan du ju bara se det som så att du vill vara en extra bra förebild för ditt barn genom att inte röka (för jag antar att du inte kommer vilja att barnet ska börja?). Liksom se till att barnet växer upp i en rökfri miljö.

Det kommer att gå jättebra! :)
 
Sv: Det känns inte roligt...

eller så var jag fruktansvärt otydlig!

menade bara att det kanske var det chrysler tänkte på och sen spann jag vidare på det...
 
Sv: Det känns inte roligt...

Då var mitt inlägg riktat till Chrysler och inte till dig. ;) Tack för klargörandet!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 820
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 365
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 063
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 121
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp