Sv: Det här mer hull...
Även jag tycker det är dödssvårt med hull. Speciellt om man har en grov typ av häst. Jag slänge rin lite bilder på mina två så får vi se om ni håller med mig ang hullet.
Mitt numera tre-åriga arabsto. På bilden 2 år. Nu kanske bilden är lite tossigt vinklad, men hon är här för tunn enligt mig. Knappt någon hals alls och kantig bak. Är numera mycket finare, men tyvärr har jag inga färska bilder. Hon var överlag väldigt tunn när jag köpte henne, men har sakta men säkert blivit lite mer rund. Hon har även växt under denna tiden och det har ju såklart gjort sitt till tunnheten. Numera endast 2 cm överbyggd, på bilden 4.5 cm...
Och så kommer vi till mitt käre matvrak. Ett lettiskt halvblod på här 6 år. Av den kraftigare typen och vääldigt glad i mat, Står på fri tillgång på ett grovfoder med energivärde på 6 och en kvot på 8.5
Först en sommarbild då jag tyckte att hans hull var helt ok. Mindre muskler än nu dock.
Sen lite vinterbilder från december, i full vinterpäls som förhoppningsvis gör sitt till att man tycker han är tjock. Man känner revbenen utan alltför mycket letande. Han har inte gått överdrivet mycket pga underlaget men ska börja tränas hårdare nu inför våren. Är medveten om min hukande sits och brist på hjälm, var vid tillfället -20 och jag kunde inte med att sitta med hjälm och mindre otymplig jacka.
Han har helt klart överhull, men jag hoppas att det ska gå att träna bort under en snar framtid, och hoppas även på att pälsfällningen ska göra sitt för hans inte alltför smäckra silhuett... :P