Sv: Det här mer hull...
Ja fast jag tycker inte att den är lite rund. Den är ganska rejält rund och tjock.
Ja fast jag tycker inte att den är lite rund. Den är ganska rejält rund och tjock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att se det här med hull kan man lära sig och bör. Man bör t.ex. kunna se på hästen om den får för lite av något specifikt, framförallt då protein.
Detta är enligt forskarna på SLU en missuppfattning. Man kan inte se om det är protein eller energi som fattas, eftersom (om jag kommer ihåg rätt- det var 1 år sen kursen nu) om det är för lite energi omvandlar hästen protein till energi..
Hur ser man att hästen behöver mer protein eller mindre protein
Här är min gubbe, inte igångsatt. Jag tycker att förutom att det fattas muskler är han rund om magen, tjock
Vilket otrevligt svar!
Jag delade med mig av MIN åsikt, ingen bad dig att komma med dumma kommentarer!
Hej igen..
Detta är enligt forskarna på SLU en missuppfattning. Man kan inte se om det är protein eller energi som fattas, eftersom (om jag kommer ihåg rätt- det var 1 år sen kursen nu) om det är för lite energi omvandlar hästen protein till energi..
/ Lavinia, igen.
Intressant och det har jag också hört förut. Men man måste ju kunna se om det är för lite protein. Då hästen inte kan omvandla energi till protein.
Det finns en överdriven rädsla för protein. Man trodde ju förr att det kunde leda till fång och man oroar sig över ledproblem. Jag tror att faran snarare är den motsatta. Ett överskott på protein kan som du säger användas som energi.
Hälsning Maja
Hej igen:-)
I min värld är bantning när hästen inte får fri tillgång/massor med mat- men ändå tillräckligt med ts och näring och rids smalare.
Jag tror inte heller på bantning som människor gör den, med konstiga dieter och sånt. Inser att ordet bantning är fel. Träningsviktnedgång kanske passar bättre??
/ Lavinia, som idag tänkte ta med kameran och fota pållan och dessutom fråga min tränare som inte sett hästen sen före jul vad hon anser- jag känner mej helt hemmablind.