Barnvagn verkar ju vara ett av de svåraste besluten man kan hamn inför. Speciellt om man som jag väntar första barnet. Hoppas att några kloka kan bidra med lite åsikter.
Mitt dilemma:
Har fått för mig att jag vill ha en tre-hjulig vagn men det kanske är helt fel tänkt med tanke på nedanstående.
Vi bor på landet. Har ca 60m grusväg men sedan är det asfalt. Dock om man ska gå en längre runda så råkar man ut för grusväg igen.
Blivande mormor och morfar har bara grusväg.
Är inga skogsmänniskor, de gånger vi är ute i skogen är det för att plocka svamp och där tar ingen vagn sig fram.
Bor inte i ett "snöområde". Högst 1-2 veckor per säsong.
Gillar att gå på stan (därmed inte sagt att bebis kommer gilla det).´
Någon som har tre-hjuling som kör i blandad terräng? Fördelar/nackdelar? Med andra ord, ska jag lägga ner allt tänk på en 3-hjuling med tanke på att det kommer bli en del grusvägskörning?
Mitt dilemma:
Har fått för mig att jag vill ha en tre-hjulig vagn men det kanske är helt fel tänkt med tanke på nedanstående.
Vi bor på landet. Har ca 60m grusväg men sedan är det asfalt. Dock om man ska gå en längre runda så råkar man ut för grusväg igen.
Blivande mormor och morfar har bara grusväg.
Är inga skogsmänniskor, de gånger vi är ute i skogen är det för att plocka svamp och där tar ingen vagn sig fram.
Bor inte i ett "snöområde". Högst 1-2 veckor per säsong.
Gillar att gå på stan (därmed inte sagt att bebis kommer gilla det).´
Någon som har tre-hjuling som kör i blandad terräng? Fördelar/nackdelar? Med andra ord, ska jag lägga ner allt tänk på en 3-hjuling med tanke på att det kommer bli en del grusvägskörning?