Det här med utfodringstider....

Domino_s

Trådstartare
Vad tycker ni om dessa utfodringsrutiner.

06.30 - kraftfoder inne

07.00 - hö ute

11.00 - hö ute

15.00 - hö ute

19.00 - hö o kraftfoder inne

22.00 - sista kollen, hö

Några synpunkter?

//Domino_s

Sv: Det här med utfodringstider....

Skulle ge en tuss hö till alla hästar innan morgonkraften som de kan tugga på ca 30 min så att salivproduktion etc. kommer igång. Motverkar magsår och foderstrupsförstoppning. I vårat stall har vi en gemensam påse som man fodrar ur på morgonen. Annars tycker jag det verkar perfekt :D

Sv: Det här med utfodringstider....

Samma här, skulle inte ge krafftfoder före hö. Alt att man aldrig låter hästen äta tomt på natten, dvs det skall vara en tuss hö kvar i boxen på morgonen. Annars verkar det vara bra tider!

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 291
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 737
Senast: lovehorses
·
Hästvård Kanske redan finns en tråd av detta men provar skapa en ny ändå. Min unghäst (4 år) som jag haft i 2 år har återkommande förstoppning...
2
Svar
26
· Visningar
3 274
Senast: Freazer
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 038
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023