Dricker hästen ur vattenautomaten? Har du mätare på den så du vet om och isåfall hur mycket? Jag investerade i en flottörvattenkopp för några år sedan för att hästarna alltid skulle ha uppvärmt vatten vintertid. Det dummaste jag har gjort. Helt bortkastade pengar. Ena hästen dricker ur den ibland men inte den andra och den som dricker ur den dricker alldeles för lite ur den för att det ska vara tillräckligt. Jag har hela tiden haft vattenbalja i hagen också för jag tar inte risken att de inte dricker tillräckligt.
Så, det första jag skulle göra är att ställa in en vattenbalja och nu på vintern fylla på med varmvatten. Mina (d-ponnyer) dricker oftast 10-15 liter var rakt av när jag fyller på med varmvatten (ca 50 grader varmt) och det gör de aldrig om de får kallvatten.
Så, det första jag skulle göra är att ställa in en vattenbalja och nu på vintern fylla på med varmvatten. Mina (d-ponnyer) dricker oftast 10-15 liter var rakt av när jag fyller på med varmvatten (ca 50 grader varmt) och det gör de aldrig om de får kallvatten.