Det här med kläder...

MittNyaJag

Trådstartare
Var till "stan" igår, kombinerad möte-och-träffa-kompis-tur...
När vi mötat oss klart så tyckte kompis att vi skulle kolla på mammakläder åt mig eftersom jag numer går omkring med en gummisnodd i midjan...

Jag insåg snart att det inte är roligare att handla kläder bara för att man är gravid! Jag AVSKYR att handla kläder! Jag är åt helvete för snål och det finns väldigt sällan någonting jag tycker om. Utbudet blev ju inte heller direkt vidgat när man ska ha byxor med plats för en mage!
Jag vet att jeans är dyra, men vad tusan 500 spänn för ett par jeans jag kanske kommer använda ett halvår. Är det inte jeans så är allt brunt eller svart eller... Booring!!

Vi passerade dessutom förbi barnkläderna i jakten på mammaklädesavdelningar (vilket vi förövrig enbart hittade på h&m!) och jag får fullkomlig avsky! Man läser om er andra som börjar handla babykläder i v. 8 (;)) men jag vill inte alls!
Vad har vi gett oss in på? Jag kan ju inte bli mamma! Det går ju inte!!

// allmänt gnäll från MNJ, som är inne i en förnekelsefas och nog inte kommer tro på att jag är gravid innan UL...

Sv: Det här med kläder...

Man måste inte handla varesig bebiskläder eller mammakläder om man inte har lust. Det suget brukar komma senare, om det kommer över huvud taget.

Mängvis med begagnade mammakläder finns på t.ex. Tradera, där handlade jag mycket snyggt. Första graviditeten jobbade jag och la ner enorma summor på mammakläder, andra gången köpte jag begagnat då jag var för snål.

Ja, det var min tanke när jag kom hem och genast hoppade in på tradera!
Bara för att inse att jag redan registrerat mig men glömt mitt lösenord.
Jaha, tänkte jag och skulle beställa ett nytt bara för att inse att jag vid registreringen hade en annan mailadress än den jag nyttjar nu. En operatörsbunden mailadress som inte existerar längre. Jag kan alltså inte komma åt mitt nya lösenord. *suck*

Jag vill ju ha nya kläder. Jag vill bara att de ska ligga välpassande, rena och fina i min garderob. Automatiskt!

Jag köpte några bebisplagg bara för att "jag måste" var inte alls speciellt sugen men ville ju ha lite kläder som jag köpt till bebisen också!

Kläder köpte jag inga min sambo köpte 2 par supersköna mammabyxor åt mig som jag kunde ha när de inte passade med mjukisbyxor ;)

Jag köpte ett foglossningbälte med en tygbit man drog över magen. Funkade jätte bra att ha i början om man inte ville visa trosorna eller bar hud. Sen var de sambons tröjor som gällde + klänningar och tunikor (köpte jag bara en stl. större än jag har i normala fall)

Finns det fler som jag:)jag är i vecka 33 och jag har inte köpt ett mamma plagg utan går nu bara omkring i bikinin eller mjukis brallor. Har lite kjolar och klänningar som funkar de få gånger jag måste pallra mig in ett ärende till stan (typ bm) Jag har dock jätte dåligt samvete över att min bäbis inte har några kläder ännu. Jag har faktist inte köpt nånting men jag tror att jag ska tvinga mig att göra det typ i veckan kanske, även om jag spyr på det.

Fast jusst det ja, jag kom ju å att nät shopping lär vara min räddning, det mästa kan man faktist beställa!

Ja, nätshopping får det bli! Nu har jag mailat tradera och hoppas på att få ett nytt lösenord. :)

Det enda jag VILL köpa är en barnvagn. Men det vill jag ju inte göra än och jag vet inte vad jag vill ha för vagn. Sambon har dessutom minnsann läst att det är inte så bråttom att köpa barnvagn. ;)
Jag får tillbaka skattepengarna i december så då sa vi att vi ska köpa vagnen. (Liten kommer i januari/februari..) Men... Jag kan ju inte vänta till december att shoppa!

Kompis tyckte att vi skulle ta en ny shoppingrunda när hon kommer till Dalarna i september igen, för då borde det ha kommit höstkläder. Det var ju ingen idé att jag köpte byxor nu, för det är ju sommarbyxor och jag kommer ju vara tjock på vintern. ;) Dessutom hävdade hon bestämt att hon skulle sponsra ekonomiskt eftersom jag inte fick någon födelsedagspresent.. Well well, vill hon det så. :);)
Tillsdess blir det tradera! Om jag nu får något nytt lösenord...

Ja, det finns ju sådana där "trikåbälten" som man kan dra över magen bara.. Jag får satsa på sådan för att dölja mina gummiband.
jag har ett par träningsbyxor med "reglerbar" midja oxå, som mer eller mindre ser ut som mammabyxor... En bred mudd i midjan som man viker ner för att få en normallåg midja. Har man den uppvikt går den över hela magen. :) De får töja ut sig och bli mammabyxor. Men då är vi där igen.. De är svarta och tråkiga...
Nåväl.. Fler färgglada tröjjor till mig. :)

Byxor är så dyra att köpa, så jag hade bara ett par som jag trivdes med, och varierade med massa toppar istället.

Ja jag hade också bara två par, ett par jeans och ett par linnebyxor. De var flitigt använda :D

Har du tur och inte får så stor mage kan du kanske klara dig med gummiband i dina vanliga byxor, men för mig har det varit absolut nödvändigt med riktiga mammabyxor och -tröjor då det är det enda som sitter snyggt och bekvämt. Jag tycker det har varit värt att investera i lite mammakläder, det är guld värt att åtminstone kläderna sitter skönt när kroppen är otymplig och "obekväm" i övrigt.

Jag hade ett par underbara linnemammabyxor som jag hade på mig nästan varje dag. Och de var köpta på Tradera, då de var slutsålda både i butik och på H&M´s nätshop. Och vad ledsen jag blev när de gick sönder i grenen. Men jag har sparat dom till en eventuell tredje gång :o

Sedan hade jag ett par svarta mammamysbyxor, som är så nötta att de nästan faller isär. Men man använder ju samma kläder rätt intensivt, i alla fall jag. Det är svårt att hitta kläder som man verkligen tycker om.

Ja, du har säkert rätt...
Det är många veckor kvar att bli tjock på ännu... :)

När jag var ute och handlade sist köpte jag sådana där "magtuber", resår att ha över magen bara. Kollade först på POP, där kostade de 150 spänn styck. På H&M hittade jag tvåpack för 130. Bara ifall någon är på jakt efter sådana, rekommenderar de från H&M. :)

Jag kunde inte ha jeans med snodd eller topp. Mina braller bara gled av, ändå gick jag bara upp 8 kg...

Jag har inte kunnat ha jeans med snodd på ett bra tag, är i v 28 nu. Har gått upp fem kilo sedan inskrivningen. Dock kan en anledning till att jag inte kan ha mina jeans vara att de var av modellen ät-ingenting-innan-du-knäpper-dem-och-ligg-ner-när-du-gör-det-jeans. :p Men eftersom många mammabyxor har lite låg mudd tycker jag att det är skönt att ha en sådan under, som extra stöd.

Eller när man går hemma i morgonrock, magmudd och BH under. Minns den gamla goda tiden när man kunde ha på sig enbart morgonrock. :p

Jag är bara i vecka 15 (+1, vecka 16 alltså då va? *suck* ) ännu och eftersom jag gick ner typ 7 kilo innan jag blev gravid och nu gått ner ytterligare typ 2 och fortfarande inte köpt nya kläder så har jag ganska gott om plats i mina gamla byxor. De sitter ganska bra, när de är nytvättade, med en snodd i midjan. Jag har i princip samma centimetermått runt midja och mage men magen har flyttat lite på sig så det ser inte vackert ut, och är definitivt inte bekvämt, när jag knäpper byxorna riktigt, även om jag kan det i de flesta fall.
Om tradera bara skyndade sig lite med att fixa fram mitt nya lösenord så finns det ju hur mycket fint som helst där... Men, innan jag fått mitt nya lösenord så har väl alla saker jag vill ha blivit sålda och försvunnit...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka