Det här med kläder...

G

gneignei

Det finns ju inom western en viss klädkod på tävlingbanorna, slinkers (heter det så?) inom pleasure, skjorta i cutting osv, men ni som tävlar i Barrel race och andra tidsgrenar vad har ni på er? är det skjorta som gäller & kanske snygga show chaps eller vad? Jag ska vartefter ge mig ut och tävla min Islänning i Barrel race och Pole bending vilket han älskar och man vill ju se "bra" ut även om man rider en liten tunna.

Och när jag ändå skriver, han är kort i ryggen och jag tycker paddarna ser så stora (långa) ut på alla nätshopar, kanske det finns någon med tips på affär som säljer "små" paddar som ändå är snygga? Just nu har vi neoprenpad och filt med även där vill man ju vara lite showig när man tävlar ;)

Sv: Det här med kläder...

När jag tävlade hade jag skjorta och jeans och dom flesta andra var klädda likadant (iaf på den tävlingen), några hade chapps också. Det tycker iaf jag är väldigt snyggt!:bump:

En sak till barrel race och polebending är skit kul!!

Lycke till med hästen o tävlandet!

Jag har en arab med kort rygg och har en rundskuren pad från scandinavian western ( tacky too tror jag att den heter...)

Tack för svar, då ska jag kolla upp S-western.

ja visst är det kul med "lite" fart, framförallt när man märker att även hästen gillar det.

Tack för svar, då ska jag kolla upp S-western.

ja visst är det kul med "lite" fart, framförallt när man märker att även hästen gillar det.

Ska du tävla på RHC ? Det vore skoj tycker jag. Min lilla pålla e inte så fartig, har ställt upp i br. Försökte att vara lite diskret, senapsgul skjorta. nästa gång kan det bli pool bending åsso.

Jag har skjorta, jeans och chaps. chapsen hjälper en att sitte som gjuten i sadeln och jag tycker de är snyggt.Men de är inte många alls som har chaps.
See you på chappen!!

Det finns ju inom western en viss klädkod på tävlingbanorna, slinkers (heter det så?) inom pleasure, skjorta i cutting osv, men ni som tävlar i Barrel race och andra tidsgrenar vad har ni på er? är det skjorta som gäller & kanske snygga show chaps eller vad?

du får nog komma i slinkie i cutting :rofl:

jag har sett både Skjortor och slinkies när jag varit på tävlingar.

Liknande trådar

Western Hej ! Skulle vilja testa lite barrel race eller pole bending med min ponny . Han är dock ingen western häst och jag har inte ridit så...
Svar
9
· Visningar
1 227
Senast: CoNo
·
C
Western En av hästarna som kom hem i Torsdags var AKILAS haflinger Lolla. 9 år gammal och 144 i mkh. Hon är en häst med egen vilja och mkt stark...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur