Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ditt ansvar som häst äger är att se till att hästen är hanterbar så att yrketsman kan göra sitt jobb.
Yrkets kompetens ligger hos JBV. Vill ni ha ett bättre kompetens då for ni kontakta dom.
Hovslageri låg under Läntbruksuniversatit när jag gick i skolan, sen tog JBV över och det var då hovslager utbildning gick åt skogen. Det är Hovslagerföräning som under JBV godkänner hovslager. Som jag sa i ett tidigar inlägg Alex dess "godkänd" hovslager är inte färdig utbilded igenom hovvård och enligt mitt tyck börda inte vara ut på den hästmarknaden.....därför är det viktig att du som hästäger se till att hästen är disiplinerad att stå så att den ½ färdig hovslager kan göra det bästa den kan. Det är inte lätt for ett full färdig hovslager att göra ett bra jobb med en häst som klättra på vägarna.
Hovslageri låg under Läntbruksuniversatit när jag gick i skolan, sen tog JBV över och det var då hovslager utbildning gick åt skogen. Det är Hovslagerföräning som under JBV godkänner hovslager. Som jag sa i ett tidigar inlägg Alex dess "godkänd" hovslager är inte färdig utbilded igenom hovvård och enligt mitt tyck börda inte vara ut på den hästmarknaden.....därför är det viktig att du som hästäger se till att hästen är disiplinerad att stå så att den ½ färdig hovslager kan göra det bästa den kan. Det är inte lätt for ett full färdig hovslager att göra ett bra jobb med en häst som klättra på vägarna.
Det förstår du väl att din häst är bara ouppfostrad, annars hade ju en stressad hovslagare inte behövt "uppfostra"/slå henne så hon står stilla även om det gör ont, det är bara du som är en dålig hästägare.Min häst står stilla så länge hovslagaren inte slår henne, stressar eller tillfogar henne smärta. När det gör ont i hovarna att bli skodd står inte min tjej still av förståelig anledning, av någon konstig anledning har hon helt slutat bråka nu när hovarna är skodda på rätt sätt och hon inte längre har ont.
Så du menar att hovslagare som är godkända av JBV inte är färdigutbildade, trots att de gått samtliga påbyggnadskurser? När är de i så fall färdigutbildade?
Jag förstår nog inte vad detta avser öht ang tråden ?Det förstår du väl att din häst är bara ouppfostrad, annars hade ju en stressad hovslagare inte behövt "uppfostra"/slå henne så hon står stilla även om det gör ont, det är bara du som är en dålig hästägare.
Du behöver inte förstå det heller, det var inte till dig.Jag förstår nog inte vad detta avser öht ang tråden ?
Jag vet att det inte var till mig men det är ju en högst levande tråd så undrar vad du menar i sammanhanget som tråden handlar om ?Du behöver inte förstå det heller, det var inte till dig.
Det förstår du väl att din häst är bara ouppfostrad, annars hade ju en stressad hovslagare inte behövt "uppfostra"/slå henne så hon står stilla även om det gör ont, det är bara du som är en dålig hästägare.
Jag vet inte riktigt - ibland är det väldigt svårt att förstå språket - om det sista var någon slags uppmaning eller fundering? Men samtliga mina står stilla för hovslagaren. Det är ju en självklarhet.
Undersida ena fram
Före verkning
Nyverkat
Drygt 2 v senare (släppt död sula och stråle)
Andra fram
Nyverkat
Direkt före nästa verkning
Nyverkat
Drygt 2 v senare, släppt död sula och stråle (ursäkta den missade stenen)
@Lavinia förstod och det var henne inlägget var till, så du får väl läsa hennes svar så kanske det klarnar?Jag vet att det inte var till mig men det är ju en högst levande tråd så undrar vad du menar i sammanhanget som tråden handlar om ?
Jag anta du anlitar godkänd hovslager;
Är det ett godkänd verkning?
Har sett bättre på Youtube.
Skicka bilderna upp till JBV och Hovslagerföräning för ett förklarning, igenom det här nå inte ens ett grundutbildning krav.
Den färdig utbilded hovslager ska kunna bemästra:
Verkning
Skoning
Behandla Hovsjukdomer
Smedjakonst for att:
Tillverka dom sjukbeslag som forakomma
Tillverka dom verktyg som behöves
Innan den blivenda hovslager ger sig ut på hovslagerverksomhet.
Jag tycker kanske att det blir lite konstigt om du och lavinia ägnar er åt ngn egen dialog jag förutsätter att alla i tråden postar allmänt och därmed att inte kommentarer eller poster är såna att det är inget ngn annan behöver bry sig om ....@Lavinia förstod och det var henne inlägget var till, så du får väl läsa hennes svar så kanske det klarnar?
Det är en allmän post och jag tycker sammanhanget är tydligt, du får läsa om och sätta in det i sitt sammanhang eller strunta i det.Jag tycker kanske att det blir lite konstigt om du och lavinia ägnar er åt ngn egen dialog jag förutsätter att alla i tråden postar allmänt och därmed att inte kommentarer eller poster är såna att det är inget ngn annan behöver bry sig om ....
Det är en allmän post och jag tycker sammanhanget är tydligt, du får läsa om och sätta in det i sitt sammanhang eller strunta i det.
Det förstår du väl att din häst är bara ouppfostrad, annars hade ju en stressad hovslagare inte behövt "uppfostra"/slå henne så hon står stilla även om det gör ont, det är bara du som är en dålig hästägare.
Det är en allmän post och jag tycker sammanhanget är tydligt, du får läsa om och sätta in det i sitt sammanhang eller strunta i det.
Vad är budskapet ?Jag, som dessutom är trådstartare, förstod också utan minsta problem.