Håller med dig @Alexandra_W , det är svårt! Vi har också fått traska igenom ett antal hovslagare under en alldeles för kort tid. Hovis 1 var väl duktig så länge det bara handlade om någon slags standardskoning.
Hovslagare 2 var svår att få tag på och inte så skicklig som han utgav sig för att vara/ryktet sa.
Hovslagare 3 var på klinik och det var bra men inte hållbart att åka i längden.
Hovslagare 4 är vår nuvarande, rekommenderad av klinikhovslagaren. En duktig, ung kille och är relativt nyutbildad. Varmskor/smir vid behov, godkänt av JBV och med gesällbrev.
Klarade till och med av min nya häst har varit lite knepig att sko
Det är svårt med hovslagare, speciellt för mig som inte är jätteinsatt även om jag försöker fråga och läsa böcker om hovar mm... Vi anlitar ju hovslagare av en anledning - vi kan inte fixa hovarna själva.
Hovslagare 2 var svår att få tag på och inte så skicklig som han utgav sig för att vara/ryktet sa.
Hovslagare 3 var på klinik och det var bra men inte hållbart att åka i längden.
Hovslagare 4 är vår nuvarande, rekommenderad av klinikhovslagaren. En duktig, ung kille och är relativt nyutbildad. Varmskor/smir vid behov, godkänt av JBV och med gesällbrev.
Klarade till och med av min nya häst har varit lite knepig att sko
Det är svårt med hovslagare, speciellt för mig som inte är jätteinsatt även om jag försöker fråga och läsa böcker om hovar mm... Vi anlitar ju hovslagare av en anledning - vi kan inte fixa hovarna själva.