Alexandra_W
Trådstartare
Tanken med att skicka bilder är inte att de detaljerat ska beskriva hur de tänker verka men om de tycker det ser bra ut eller om de vill ändra något. Ingen ide att få ut flera som tycker att hovarna ser fina ut, då kan du lika gärna ha kvar nuvarande hovslagare...
Kanske veterinären känner till någon som är duktig?
Nej vet har inga förslag tyvärr, den kliniken har ingen hovslagare kopplad till sig då. Sen är lite av problemet att det i viss mån är en svart fläck på kartan här hovslagarmässigt. Eller - hovslagare finns det. Men om man vill ha en utbildad och godkänd är det lite knepigare. Finns typ två.
Men hovslagare #3 är som sagt bokad till slutet av månaden. Ord hovis är fortfarande sjukskriven, och hovis #2 skor inte härute i bushen egentligen (det är för långt att åka). Så jag behövde alldeles oavsett om jag var supernöjd hitta ett alt 3. Just nu sätter jag "allt" hopp till henom, och ber böner att hen ska ha både en annan åsikt än 1 och 2 och så en plan. Nr 3 är nämligen stationerad i krokarna så där finns det åtminstone teoretisk chans att jag ska kunna byta permanent till henom om jag är nöjd.
Nr 3 har sett de bilderna på när sulan släppt och svarade att det är svårt att se på bild, men att det viktiga är att hästen står bra/rätt på sina ben, då är det ingen fara fram tills den bokade tiden. Så det svaret inger ju i alla fall hopp att nr3 faktiskt kommer att se och försöka åtgärda problemet med att hästen faktiskt inte står så himla bra på sina ben. Nr3 har tyvärr ingen möjlighet att boka om tiden och komma tidigare, men ska höra av sig om det uppstår ngn lucka innan den tid vi har bokad.
Men som sagt, om nr3 blir en repris av 1 och 2 - då vet jag fan inte vad jag gör. Provar klinikhovis antagligen - men det är ju lika mycket lotteri det med =/