Det här med försäkring..

loveponies

Trådstartare
..på kattungarna. Hur ligger det till egentligen, är det något som jag måste fundera på?
Sammi är ju försäkrad i agria med avelstillägg, och där ingår ju både dolda fel och veterinärvård på kattungarna. Men sen då? Är det jag som uppfödare som ska ordna med individuell försäkring sedan, eller är det helt upp till den nya ägaren?

Personligen försäkrar jag mina från sex veckors ålder annars står Du utan försäkring om något händer! Hade en sjuveckors kattunge i våras 2003 som klättrade i soffbotten.Fastnade och bröt lårbenshalsen, tack och lov för Agria då! Dessutom slipper ju nya ägaren karenstiden om de är försäkrade vid leverans - bara att föra över försäkringen på dem!

Jo men försäkringen gäller bara om Du lämnat in ansökan om registrering till Sverak och bara upp till 6000.-per kattunge och försäkringsperiod. Det räcker inte långt vid skada!

Jo, det är sant. 6000:- kommer man inte långt med. Att loveponies ska registrera sina ungar tar jag förgivet!
Men du får ju ta karensen på försäkringen, så en individuell försäkring ersätter ju inte en avels/kattungeförsäkring, även om den är ett utmärkt komplement.

Liknande trådar

Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: Sol
·
Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 760
Senast: kma
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 126
Senast: Badger
·
Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka