Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder två hål i öronen och har inte använt ett tredje på minst tio år. Jag tror att jag ser det fortfarande men gissar att det är igenväxt.Har själv "vanliga" hål i öronen.
Har inte haft örhängen i dem på flera år men de har ändå inte läkt igen utan finns kvar som kanaler.
Örhänget är själva modet.@Aionee är syftet att man ska ta ur örhängena så småningom och att de stora hålen då ska vara grejen? Eller är modet själva örhänget?
När jag skulle ta hål i öronen frågade piercaren om jag var intresserad av att töja och när jag svarade nej sa han "åh, synd du har perfekta örsnibbar för att töja". Jag var osäker på om det var en komplimang eller inte.
Nej, det finns olika pluggar man sätter i. Finns olika utseenden och olika material beroende på vad man gillar. Själva hålet själv utan smycke tycker nog de flesta ser ut som ett rumphål, dvs inte särskilt snyggt eller attraktivt.@ainoon är syftet att man ska ta ur örhängena så småningom och att de stora hålen då ska vara grejen? Eller är modet själva örhänget?
Så har jag tolkat det, kanske ett sätt att testa lite gränser? På nåt sätt?Aha, det är en grej alltså, att töja.
För att man tycker att det är snyggt förmodligen? Jag går inte upp på morgonen och funderar över hur jag ska göra mig vacker för omgivningen utan för min skull. Vad som är vackert är ju väldigt subjektiv.Vad är grejen med sådana där stora örhängen som tänjer ut örsnibben?
Det är inte jätteskönt när man börjar töja men sen känns det inte mer än vilket konstgjort hål som helst.Är det inte obehagligt?
Beror på storlek på det töjda hålet.Och krymper hålen igen om man tar ut dem?
Många vill ju ha så stora som möjligt, eller satsar på en viss storlek. Det tar tid att töja, men tar man hand om öronen rätt kan man få större hål. Ofta får man gå upp och ner i storlek för att öronen ska klara att töjas, och sen återhämta sig. Används ofta mycket oljor och sånt för att de inte ska spricka eller bli för tunna.Så har jag tolkat det, kanske ett sätt att testa lite gränser? På nåt sätt?
Gah jag mår lite illa i mina egna örsnibbar känner jag. Men tack för förklaringen!Många vill ju ha så stora som möjligt, eller satsar på en viss storlek. Det tar tid att töja, men tar man hand om öronen rätt kan man få större hål. Ofta får man gå upp och ner i storlek för att öronen ska klara att töjas, och sen återhämta sig. Används ofta mycket oljor och sånt för att de inte ska spricka eller bli för tunna.
Vissa har genetiskt bättre öron än andra för att töja, inte ovanligt att folk blir lite avundsjuka om de själva kämpar på med sina tunna öron
Som jag sa: jag undrar uppriktigt. Om man gör det för omgivningen eller inte har jag inte ens funderat över.För att man tycker att det är snyggt förmodligen? Jag går inte upp på morgonen och funderar över hur jag ska göra mig vacker för omgivningen utan för min skull. Vad som är vackert är ju väldigt subjektiv.
Det är inte jätteskönt när man börjar töja men sen känns det inte mer än vilket konstgjort hål som helst.
Beror på storlek på det töjda hålet.
Har dock inte haft töjning däremot börjat töja men av olika fysiska orsaker la jag ner det. Däremot haft septum som långt ifrån alla tycker är snyggt (men återigen, jag åtminstone lever inte för någon annans skull)
Som jag sa: jag undrar uppriktigt. Om man gör det för omgivningen eller inte har jag inte ens funderat över.
Aha. En tunnel = ett "osynligt" örhänge där man kan hänga sånt man inte tål närkontakt med? Smart!Jag funderar på att tänja mina relativt nyupptagna hål lite av olika orsaker.
1) Med en liten tunnel i bra material så kan jag ha hängande modeörhängen av varierande slag utan att behöva oroa mig för allergier. (Man drar haken genom tunneln istället för genom hålet).
2) Det ena hålet har en liten ärrvävnad och en blindgång som gör att det lätt blir irritation, en försiktig töjning kan minska de problemen (eftersom det blir lättare att komma i rätt hål så att säga, och att ärrvävnaden inte sitter så bra till).
3) 3-4 mm töjning, vilket jag max kommer att skaffa, drar ganska lätt ihop sig och kommer förmodligen bara resultera i aningen större hål än vanligt, mina öron är ganska kompakta och om jag exempelvis sover utan örhängen så kan de vara svåra att få i på morgonen. Det skulle med andra ord vara praktiskt om de blev aningen större.
Det som talar emot är att jag är lat och snål samt att den som initialt gjorde mina hål satte dem lite snett (och i en underlig vinkel) så jag är osäker på hur snyggt det kommer bli eftersom det inte är helt otroligt att ojämnheterna kommer ses mer. Dessutom tycker jag att det gör förbenat ont.
För en gångs skull låter det inte som att det behövs fler studier.Töjer man tillräckligt och sen tar ur smycket ser det lite ut som ett anus enligt mycket liten studie på annans öra.
Är det också modernt?Töjer man tillräckligt och sen tar ur smycket ser det lite ut som ett anus enligt mycket liten studie på annans öra.
Som jag sa: jag undrar uppriktigt. Om man gör det för omgivningen eller inte har jag inte ens funderat över.