Det här med varm bil och hund

Sv: Det här med varm bil och hund

Sant. Shit, man börjar visst bli senil.
Hundtävlingar har aldrig varit akuellt med några av våra hundar, inte utställning heller så det liksom -POFF- flög ut ur hjärnan. ^^

Och som jag skrev, det beror på omständigheterna. Jag kan acceptera en hund i bagageutrymmet på en bil med bur/galler med öppen bagagelucka, men inte om den står i stekande sol och/eller det är ett större evengemang så som tävling. Det kan vara olika sorters tävlingar också, jag har sett folk som har med sig skotträdda hundar på skyttetävlingar eller allmänt stressade hundar på andra tävlingar så som hästtävlingar osv. Det behöver inte ens vara tävling, det kan vara ett tivoli som är i stan osv.
 
Sv: Det här med varm bil och hund

Som jag svarade till ovanstående. Man börjar bli senil.
Eftersom hundtävlingar och utställning aldrig varit aktuellt med de hundar vi haft så flög det -POFF- ut ur hjärnan.
 
Sv: Det här med varm bil och hund

Ja det finns till dem oxå (nästan ALLA bilmärken), :bump:
om du inte hittar någon på hundutställningar eller tävlingar
så kan jag tipsa dig om en tillverkare som gör dem! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Som hundägare och nybliven bilägare skulle jag behöva lite hjälp med det här med biltemperatur och att lämna hund. Jag är en vettig tjej...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 087
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag har i dagsläget en enkelbur (tar upp ca halva bagageluckan) från Artfex till min storpudeltik men hon är inte särskilt förtjust i...
Svar
12
· Visningar
2 737
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 342
Senast: cassiopeja
·
Äldre Vi köpte för några månader sedan en begagnad bil från en bilhandlare. När vi tittade på bilen frågade vi särskilt om AC:n fungerade...
2
Svar
22
· Visningar
5 628
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp