Det här med mat till 5 mån bebis..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Det här med mat till 5 mån bebis..

Tack för alla kloka svar! Jag känner mig lite säkrare nu och jag ammar inte varje natt längre. Oftast kan han somna om när jag lägger ut en hand på honom. Ibland somnar han om själv efter att ha gnytt ett tag också. Amningen tar jag till om inget annat fungerar.

Kommer nog fortsätta helamma ett tag till eftersom det fungerar bra nu. Ger han dock ett par teskedar med något annat gott samtidigt som jag äter lunch. Han är väldigt nyfiken på maten och vill gärna ha något när jag äter så jag ger honom bara lite så att han inte ska bli mätt på det. :)
 
Sv: Det här med mat till 5 mån bebis..

Det kan ju vara så att din son inte är mätt och därför inte sover, men det kan också av helt andra skäl. Barn sover bra och dåligt i omgångar. Och det är inte dåligt för barn att sova dåligt - de sover dåligt de perioder de utvecklas, men däremot är det dåligt för föräldrarna...

Vi började med mat vid 4 månader och vid 6 månader slutade dottern amma helt (självvalt - hon var väldigt förtjust i vanlig mat). Bra att börja med är potatis första veckan, palsternacka andra, rulla sen på med andra grönsaker. Vi började även med gröt vid ca tredje veckan och sen banan. Vid 5 månader åt hon hela burkar.
 
Sv: Det här med mat till 5 mån bebis..

Mina ungar skulle ha dött om de helammats vid 6 månader. De har krävt tyngre grejor mycket tidigare än så!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 883
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 232
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 893
Senast: Kilauea
·
Småbarn Matsituationerna har börjat bli väldigt tråkiga med vår son som nyss fyllt ett år. När vi introducerade mat började vi ge pure som han...
2
Svar
24
· Visningar
2 902
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp