Det här med amning

Sv: Det här med amning

Min första son ville inte ha bröstet mer. Försökte några gånger men han var inte intresserad helt plötsligt.
Så det var ju helt och hållet hans eget beslut.
Andra sonen verkar inte ha några planer än på att sluta.
Jag låter honom bestämma ett tag till. Jag tycker om att amma och det är bra för honom så än vill inte jag sluta.
 
Sv: Det här med amning

Jag ammar fortfarande och min son är 7,5 mån. Vill amma så länge som möjligt, men kommer att få sluta när jag ska börja jobba då jag jobbar skift. Inte bestämt när, beror på hur det går med min sambos jobb då de är varslade.
 
Sv: Det här med amning

Varför måste du sluta när du skall jobba skift? Ur mjölkproduktionssynpunkt brukar det gå utmärkt att amma helt oregelbundet, men man kan ju såklart vara väldigt trött när man jobbar oregelbundet, så att man inte orkar amma av den anledningen.
 
Sv: Det här med amning

Vill gärna amma morgon/kväll, men varannan vecka jobbar jag 06.00 - 14.00, kan ju då amma på kvällen, den andra veckan jobbar jag 14.00 - 22.00 och då är det ju morgonen som gäller, vet inte om det kommer att fungera, vill ju helst inte gå runt med spända bröst på jobbet. Ammar ju fortfarande på natten och enligt min BVC sköterska så slutar han troligen inte med att vilja ha mat på natten så länge som jag ammar och tror att jag blir jättetrött om jag måste amma på natten och sedan gå upp vid 04.30 på morgonen.
 
Sv: Det här med amning

Jag ammade sonen i knappt 1,5 år. Dottern är tio månader och ammas till ungefär 75 procent fortfarande. Aldrig några problem, jag har blivit en riktig amningsfantast :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag måste avsluta amningen då jag måste börja med en medicin. Min bebis är sju månader och gillar mat, så jag är inte orolig att han...
2
Svar
36
· Visningar
2 441
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 792
Senast: Badger
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp