Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte det är omöjligt att få upp fler hästar i sverige till snabbare och längre ritter men det behövs mer kunskap framför allt.
Mitt synsätt är fortfarande "att genomföra är att vinna".
Jag vet inte, men jag tycker inte att man kan säg att alla rider som idioter. Klart det finns några stycken som gör det, men det är dom som utmärker sig och det är dom som gör att sporten får ett dåligt rykte.
Och sen om man då som rutinerad distansryttare ska dra sig ifrån sporten bara för att andra rider slut sina hästar och får skador på dom så tycker inte jag att man föregår som gott exempel heller. Varför inte då visa att man kan få en hållbar häst som håller länge ?
Hörde för ett antal år sedan av en häst chiropraktor/massör att många av de hästar hon får behandla har ridits i den tron att trav skall vara en lindrig gångart över längre sträckor. Hon hävdade att det sliter mycket mycket mer än en lugn och vägvinnande galopp. Hästen ligger i vila i den gångarten och pulsen går ner. Hästen är ett flyktdjur och är begåvad med den gångarten för att kunna förflytta sig över långa sträckor (i vilt tillstång) vid behov och även vid sökande av nya betesmarker.
Pröva med pulsmätare nån gång och kolla om det stämmer! Kan ju vara intressant att få det bekräftat från flera håll!