Det går så fort!

doglover

Trådstartare
Sonen ble 6 v i söndags, är 60 cm lång och väger 6.5 kg.
BM tappa nästan ögonen av förvåning när jag sa hur mycket han äter.
Ha är väldigt stadig i huvudet och stabil i kroppen. Är så stolt över min lille son.
Har gått upp 500 g i veckan, rejäl men normal ökning för hans längd....

Snart är han typ vuxen och ska flytta hemifrån...

Det går så fort
 
Sv: Det går så fort!

Jag kan inte annat än hålla med. Min lilla fröken är redan 4,5 månader, det går extremt fort! :) Hon fick tänder redan vid 5 veckor! :eek: Jätteskönt när hon naggar mig i rattarna... :smirk:
Kan sitta själv en liten liten stund, äter en massa mumsig gröt, kiwipuré (jättebra mot hårda magar :idea:). Majspure och palsternacka är också jättegott!

Fast din kille verkar ligga lite före vad gäller vikten...vilken liten dunder Karlsson! :) 6.5 kg o bara 6 veckor! Min Ina väger nog runt 7 kg nu o var senast vi mätte henne 65,5 cm. Så nu blir det till att stoppa undan alla stl 62 kläder... :( :)
 
Sv: Det går så fort!

hehe---aa stl 56 är ganska snart för litet för han. han är normal säger BM men med STOR aptit....det har han fått från sin pappa. han vägde 5.3 och var 58 lång när han föddes och åt en hel flaska 300 ml per måltid när han var så liten
 
Sv: Det går så fort!

tror han har fått det av sin pappa..........han har växt 7 cm på 6 v och ökat 2.4 kg i vikt så det märks!
han går framåt i utvecklingen och allt verkar bara rulla på.. man blir förvånad över att man har faktiskt klämt ut en sån underbar skapelse
 
Sv: Det går så fort!

Oj, det var en rejäl pojke! He he, min tjej är också 6 veckor och väger bara 4600 g (3800 när hon föddes). Äter max 100 ml..

valparna_1192871343.jpg
 
Sv: Det går så fort!

Visst går det fort! Idag när jag varit ute hos hästarna (sambon inne med sonen) så såg jag sonens ansikte i fönstret, tänkte inte så mkt på det då vi ibland håller upp han så han kan se ut. Men när jag kommer in har han klättrat upp på en stol och är jätteglad och tittar ut genom fönstret. HJÄLP!
Han är 13 månader.
Varje gång jag ser moppekillar som står och ser "tuffa" ut så tänker jag att snart är det dags för vår lille gosse att stå så... hihi
 
Sv: Det går så fort!

Visst går det fort! Idag när jag varit ute hos hästarna (sambon inne med sonen) så såg jag sonens ansikte i fönstret, tänkte inte så mkt på det då vi ibland håller upp han så han kan se ut. Men när jag kommer in har han klättrat upp på en stol och är jätteglad och tittar ut genom fönstret. HJÄLP!
Han är 13 månader.
Varje gång jag ser moppekillar som står och ser "tuffa" ut så tänker jag att snart är det dags för vår lille gosse att stå så... hihi

nej usch...min son får inte bli som de "tuffa" killarna med brötande ful:cool:stajlade mopparna här. söndertrimmade så de låter skitfult....
 
Sv: Det går så fort!

Sonen ble 6 v i söndags, är 60 cm lång och väger 6.5 kg.
BM tappa nästan ögonen av förvåning när jag sa hur mycket han äter.
Ha är väldigt stadig i huvudet och stabil i kroppen. Är så stolt över min lille son.
Har gått upp 500 g i veckan, rejäl men normal ökning för hans längd....

Snart är han typ vuxen och ska flytta hemifrån...

Det går så fort

Jojomensan. ;) Fort går det.
Min är minsann nu över 180 och väger nog 65.
Stadig i nacken också... Jo jo!
Ögonen tappar jag inte då jag får kika uppåt numera.:D
Flytta hemifrån tjatar han också om men inte fasan är han vuxen ännu.
 
Sv: Det går så fort!

Jotack, det går fort, min äldsta föddes 1991, vägde 3655, var 51 cm lång och idag är han 175 ca, väger 60+, och är snart vuxen!


Den lilla killen väger ca 6500 nu skulle jag tro, ska väga imorgon, var 60 cm för två veckor sedan, och växer som attan! Sov första hela natten nu inatt, äter som en häst - igår kväll klämde han i sig 200 ml utan att blinka :eek:, med den ökningen av mat han hitills hållit kommer vi snart att vara ruinerade, inte underligt att amningen inte hänger med! Just nu ligger jag i produktionsmängd som han åt för någon vecka sedan, så det räcker bara till 2/3......
 
Sv: Det går så fort!

blir förvånad över hur stor aptit min som har. kan amma honom rätt länge och ändå klämmer han i sig 200 ml efteråt. ca 2 timmar senare, max 2 timmar, så är han lika hungrig igen.
han sover nästan inget alls på dagen, sover nästan hela natten, kan stå sj om man bara stöttar en liten stund, stabiliserar huvudet lätt och drar 62/68 i kläder. vet inte hur mycket han väger men skulle tippa på 7 kg och han är 7 veckor.:eek:
 
Sv: Det går så fort!

Min lilla har också 62/68 nu, är nästan helt stadig i huvudet, och står heller än ligger.....


Aptiten är visst rätt lika med, jag ammar också vid varje mål (det hoppade igång igen efter min gnälltråd om just våra amningsproblem), och han äter minst 150 ml efteråt, varje gång! Fast han håller sig 3-4 timmar, oftast. Har just landat efter en ökningsperiod igen, då han ville äta varannan timme och MYCKET!
 
Sv: Det går så fort!

Ja, nog går det fort alltid, även om min lilla Emil inte är lika stor som din kille. :D

Kan knappt fatta att han redan är 1 månad, tiden ruuuusar iväg. Sist vi var till BVC med honom, då han var 3 veckor så vägde han 3370 gr och var 52 cm lång. Han har ökat bra med tanke på att han bara vägde 2780 gr & var 49 cm lång då han föddes. Lillkillen. :love: Ska dit nästa vecka igen, då är han 5 veckor, ska bli roligt & se vikt/längd då.

Han kan fortfarande ha strl 50 på kläder, 56 är lite för stort. :D
 
Sv: Det går så fort!

Å jag som tycker Adam växer o fläskar på sej duktigt i rasande fart :D men din bebbe har redan gått om oss. Adam är 3månader snart och kommer fortfarande i en del kläder i stl 50, 56 sitter bra och 62 håller han på att växa i..
Men jag har lixom CosmicQueen en liten kille från början, 2740g vid födseln. Tippar på att han nu väger drygt 5kg och närmar sej 60cm lång nu, ska till bvc nästa vecka, spännande!

Adam är oxå väldigt stadig nu, ler o "pratar" mkt när han är vaken men sover fortfarande otroligt mkt på dagarna. Vi brukar vakna vid 7-8tiden, han får en morgonslurk i sängen innan vi går upp. Efter morgonfixande med blöja, kläder på o jag ätit frukost så vill Adam äta igen o sen sooova.. Upp till 4 timmar kan det bli på förmiddan, ibland med 1-2 avbrott för mat. På eftermiddan vill han oxå sova men då slumrar han kortare stunder lite då o då antingen i bärsjalen eller på sin goa golvkudde.

Han brukar vara vaken ett par timmar innan det är dags att lägga sej för natten vid 18,30 o sen sover han till 7-8 på morron med ett antal uppvaknanden enbart för amning o byte av kissblöja.

Jag har nog en riktig sömntuta!
 
Sv: Det går så fort!

Å jag som tycker Adam växer o fläskar på sej duktigt i rasande fart :D men din bebbe har redan gått om oss. Adam är 3månader snart och kommer fortfarande i en del kläder i stl 50, 56 sitter bra och 62 håller han på att växa i..
Men jag har lixom CosmicQueen en liten kille från början, 2740g vid födseln. Tippar på att han nu väger drygt 5kg och närmar sej 60cm lång nu, ska till bvc nästa vecka, spännande!

Adam är oxå väldigt stadig nu, ler o "pratar" mkt när han är vaken men sover fortfarande otroligt mkt på dagarna. Vi brukar vakna vid 7-8tiden, han får en morgonslurk i sängen innan vi går upp. Efter morgonfixande med blöja, kläder på o jag ätit frukost så vill Adam äta igen o sen sooova.. Upp till 4 timmar kan det bli på förmiddan, ibland med 1-2 avbrott för mat. På eftermiddan vill han oxå sova men då slumrar han kortare stunder lite då o då antingen i bärsjalen eller på sin goa golvkudde.

Han brukar vara vaken ett par timmar innan det är dags att lägga sej för natten vid 18,30 o sen sover han till 7-8 på morron med ett antal uppvaknanden enbart för amning o byte av kissblöja.

Jag har nog en riktig sömntuta!

ja det kan man nog lungt påstå, det har inte jag! han väl nästan inte sova alls på hela dan....
 
Sv: Det går så fort!

Och jag som tycker min tös härhemma är stor. Vi var och vägde henne för två dagar sedan, på hennes 3- månadersdag. Då vägde hon 6850 g och var 63 cm lång. :)
Jag plockade bort de sista kläderna i storlek 56 förra veckan, och ska plocka fram alla 62/68- kläder så fort jag får tid. :)

Å jisses, vad din son äter. :) Dottern har ätit 200 ml ersättning ett par gånger bara, när hon varit väldigt hungrig. Och då får hon bara ersättning.

Så visst går det fort. Det var ju inte länge sedan tösen bara åt och sov och nu har hon börjat sträcka sig efter saker (vår stackars hund har fått sig ett och annat tjuvnyp :crazy: ), ler och skrattar och är väldigt nyfiken på omvärlden. Hon har börjat försöka lista ut hur man kan ta sig framåt och kommer nog snart lista ut att man kan vända sig. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 776
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp