det går neråt.

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte hur jag ska börja men det börjar gå tungt nu allt är mörkt och jag känner mig mera nere nu. Lusten till att leva har börjar gå neråt nu jag går i självmordstankar igen vet inte varför vad som har hänt.Men det är ju snart Halloween så jag antar att alla känslor kommer då med tanke på allt som har hänt i mitt liv. Våran hund gick ju bort i somras saknar honom. Jag vill inte ge upp nu så vad ska jag göra?

Vad tungt och hemskt för dig. Efter den här fina hösten känns det verkligen som om någon har lagt en tung blöt filt över allt. Jag förstår att det är jobbigt för dig som hade det svårt redan innan.

Jag tycker att du ska prata med en läkare om det här. Det är många som mår extra dåligt när det blir mörkt på hösten.

Jag vill också skicka en stor kram till dig.

Om du går i självmordstankar skall du absolut söka upp en läkare!!! Låg serotininhalt ger mörka tankar och till sist självmordstankar. Du ska absolut ha någon slags behandling och inte behöva lida på det där sättet! Kram.

Det blir alltid jobbigare på hösten. Speciellt när dagarna blir mörkare. Jag som inte blir lätt nedåt tycker det är jobbigare på hösten.

En vän till mig skaffade en hund när hennes hade varit tvungen att vandra vidare. För henne blev det lättare när hon kunde koncentrera sig på hunden och dess välmående. Det gjorde det lite lättare iallafall för henne.

Sök dessutom hjälp. Man ska inte behöva må som du gör.

Önskar jag hade mer råd/hjälp att ge dig. Hoppas du mår bättre snart!

Tack för alla tips ska fundera på det,. Idag är det bättre men det kan ändars på en gång .Jusdt nu är det bra men som sakt kan det ändras.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 016
Senast: malumbub
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar