Sv: Det försvunna flygplanet
Det händer absolut att hajar tar överlevande från t ex fartygskatastrofer. USS Indianapolis är ett exempel. Jag skulle absolut oroa mig för hajar om jag hamnade i vattnet mitt ute på havet tillsammans med en massa andra skadade som rör upp vattnet.
Bara för att det finns haj betyder det ju inte att de skulle ha ätit upp alla eventuella överlevande. Människor är ju inte naturlig föda för haj så det brukar krävas att de misstar människan för något annat för att de ska attackera. Dock har jag svårt att se att någon skulle ha överlevt ändå i det läget, inte för hajarna, men för att två veckor utan vatten lär vara ganska dödligt... Framför allt med stark sol på det.
Vad jag dock funderar på är, om det är det försvunna planet som ligger utanför Australien, vilket plan var det då de såg över Thailand och Maldiverna?
Det händer absolut att hajar tar överlevande från t ex fartygskatastrofer. USS Indianapolis är ett exempel. Jag skulle absolut oroa mig för hajar om jag hamnade i vattnet mitt ute på havet tillsammans med en massa andra skadade som rör upp vattnet.