Det finns människor till allt

R8n

Trådstartare
Iadg när jag och min familj var ute och gick mötte vi ett par med två hundar. Killen ledde en tax och tjejen ledde någon typ av spaniel.

När vi är ungefär 10 meter ifrån dem så lyfter killen upp taxen i halsbandet, så hela hunden hänger i luften:eek: . Sedan släpper han och hunden far ner i marken med en duns, på rygg. När vi passerar dem säger jag åt honom att "det där är minsan djurplågeri" han säger inget, bara tittar ner i marken mednas taxen skäller.

Vi ställer oss och tittar på vattnet och när jag vänder mig om för att se om de kommit iväg en bit så jag kan släppa min hund så ser jag tjejen trycka ner taxen i snön och sätta sig uppe på honom :eek:
h+on grejar med hunden tills killen ropar till henne att sluta, då han sett att vi tittar på. Sedan går de iväg, utan ett ord.

Alltså, fy. Det finns verkligen hemska människor :mad:
 
Sv: Det finns människor till allt

men gick du inte fram och pratade med dem? eller följde efter dem hem och ringde in en anmälan om djurplågeri?
 
Sv: Det finns människor till allt

men gick du inte fram och pratade med dem? eller följde efter dem hem och ringde in en anmälan om djurplågeri?

Ja jag säger jävlar i mig detsamma. Gjorde du inget???

Kan ju bara säga att med mitt temperament hade de både fått veta ett och ett annat, och polisen hade jag skickat efter på en gång.

Vad gjorde hunden?
 
Sv: Det finns människor till allt

Ja jag säger jävlar i mig detsamma. Gjorde du inget???

Kan ju bara säga att med mitt temperament hade de både fått veta ett och ett annat, och polisen hade jag skickat efter på en gång.

Vad gjorde hunden?

Då polisen inte tar in ärenden förutom akut här om helgerna så ska jag ringa imorgon. Vi skrek åt dem att det skulle sluta misshandla hunden och det var då killen sade åt tjejen att sluta och de gick. Men vi blev väl såpass chockade att vi inte kunde förmå oss göra något, jag är fortfarande chockad. Vi vet iaf vilka de är. Det var inte ens deras tax, utan tjejens mamma och pappas hund.

Hunden gjorde ingenting. När de gick fortsatte han att skälla.
 
Sv: Det finns människor till allt

Ja. vi vet iaf var föräldrarna bor. Och vi vet namnen på dem. Så jag eller mamma ska ringa imorgon. Men vart är det man ringer, till polisen eller djurskyddet?
 
Sv: Det finns människor till allt

Om man bara fick hänga honom i kragen så att han också dinglade och sätta sig på henne !!! :devil: :devil: :devil: :mad: :mad: :mad:
 
Sv: Det finns människor till allt

Ja, nu när jag har smält det så hade jag nog knuffat ner båda två i vattnet och tagit hem hundarna till tjejens mamma, och berättat vad som egentligen hänt.

Saken är iaf polisanmäld nu, så vi får väl se vad som händer.
 
Sv: Det finns människor till allt

Det finns folk till allt, stackars hund! Hoppas den inte skadade sig!

Men jag måste tillägga att jag har lagt ner min stora hund och "suttit" på henne till hon gett sig.
Det fick jag lära mig på hennes vardagslydnads kurs!

Hoppas ingen missförstår och tror att jag misshandlade min hund på något sätt, utan hindrade bara henne från att ställa sig upp innan hon "gett sig"
 
Sv: Det finns människor till allt

Hade taxen inte gjort nånting? Typ hängt i kopplet och vrålskällt el dylikt? Inte för att man behöver ta i så med en tax iaf, men det verkar ju konstigt..
En så liten hund kan man ju för sjutton ta livet av om man sätter sig på den...
 
Sv: Det finns människor till allt

Så gör man inte mot nåt djur! Hur kan man vara så grym, bara för att det inte är ens eget djur så ska man f*n inte behandla det hur som helst, det kan man inte om man äger djuret heller för den delen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 469
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 665
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 887
Övr. Hund Var just med om den sjukaste grej jag varit med om på länge. Jag var ute och cyklade med vovven (en bichon havanais) när jag möter tre...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
9 296
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp