För mig var det så naturligt att mina barn är människor i första hand, inte ett kön. De lekte med det de ville och klädde sig i det de ville. Ena barnet fick beröm på förskolan för att hen kunde pyssla i evigheter, hade så bra hand med de mindre barnen och var så mjuk. Det andra barnet satte skräck i både personal och föräldrar med sina vilda lekar och trädklättringar. De tyckte att hen skulle leka lugnt och fint istället, helst med dockor och att hen borde le mer Hade barnens kön varit det omvända så hade det låtit helt annorlunda och det gjorde så ont i mig att de inte kunde få vara sig själva. Få vara som de är. Jag fick höra att det ena barnet skulle bli homosexuell eftersom hen fick leka med dockor Att hen inte borde få göra det utan det var förbehållet det andra barnet som mest bröt armar, ben och huvuden av de barbie hen fick av de som inte ville inse att hen inte lekte med sådant.
Mina barn är bekväma i sitt kön som samhället har satt nu som vuxna men det visar också att får man vara som man är, leka med det man vill så utvecklar man inte det typiska pojk-flickbeteendena. Det ena barnet är fortfarande mer omvårdande än det andra medans det andra barnet fortfarande är mest intresserad av äventyr. Samhället satte dock effektivt stopp för att deras natur skulle få utvecklas ifred. Så sorgligt och så onödigt.
Jag själv var lika vild som omvårdande redan som barn, jag avskydde att sitta still och gör än idag. Jag avskydde redan som barn ordet pojkflicka. Mitt kön ändras inte till något annat för att jag gör det jag vill. Jag har alltid gått min egen väg och jag vägrar be om hjälp med saker jag kan göra lika bra bara för att vissa anser att det inte passar sig pga mitt kön.
Mina barn är bekväma i sitt kön som samhället har satt nu som vuxna men det visar också att får man vara som man är, leka med det man vill så utvecklar man inte det typiska pojk-flickbeteendena. Det ena barnet är fortfarande mer omvårdande än det andra medans det andra barnet fortfarande är mest intresserad av äventyr. Samhället satte dock effektivt stopp för att deras natur skulle få utvecklas ifred. Så sorgligt och så onödigt.
Jag själv var lika vild som omvårdande redan som barn, jag avskydde att sitta still och gör än idag. Jag avskydde redan som barn ordet pojkflicka. Mitt kön ändras inte till något annat för att jag gör det jag vill. Jag har alltid gått min egen väg och jag vägrar be om hjälp med saker jag kan göra lika bra bara för att vissa anser att det inte passar sig pga mitt kön.