Det dummaste den gjort

K

Kat

Vad är det dummaste/roligaste/knäppaste du sett din katt göra?

--
Vår gamla stallkatt var det mest dumdristiga jag träffat på fyra tassar. Konstant framför fötterna på folk orsakade han ett antal omkullfallningar genom åren.

Någon gång i början, då han var en sådär en tvärhand hög, hittade jag honom sittandes i skottlinjen för bakhovarna på vår mest instabila, kittliga och bakrädda häst.
Orolig smög jag mig dit så fort jag kunde för att ta bort honom.
Och vad finner jag där?
Jo, där sitter det lilla skrället, nöjd som bara kattungar kan vara
- och leker med hovskägget!

Clever.:rofl:
Hur han överlevde barndomen är en gåta.

Sv: Det dummaste den gjort

Min äldsta hona försökte i sina unga dagar att hoppa upp och sätta sig på listen till en väggspegel. Hon trodde det var en hylla, men det slutade såklart med att hon hoppade rakt in i spegeln och... trillade handlöst ner på golvet. :rofl:

Det påminner mig om när min älsta hona skulle gå på badkarskanten intill väggen när jag låg i badet...

Det påminner mig om när min älsta hona skulle gå på badkarskanten intill väggen när jag låg i badet...

Min kattunge ville alltid vara med när jag badade, och gå på badkarskanten. Tills den dan hon trillade i givetvis. Jag höll på att inte hitta katten för allt skum heller :D
Samma lilla katt ville vara med och borsta tänderna på kvällen, sittandes på toalettstolen. En kväll stod locket uppfällt av någon anledning, katten halkade i och locket föll igen över huvudet på henne! :crazy: Som tur var var jag ju i närheten och kunde öppna och rädda henne :D Sedan dess var vi noga med att fälla ner locket.

Detta hände för några år sen, min katt, Kurre, var kanske.. 6 år gammal?

Iaf så var mormor på besök hos oss. Vi har en gammal bastu där vi hänger upp tvätt på tork. (detta är på andra våningen) Kurre låg och sov bland kläderja och mormor hjälper till att hänga upp tvätt. Plötsligt råkar mormor lägga en riktig brakare och Kurre blir livrädd! :D Han flyger iväg som skjuten ur en kanon och rusar sladdandes ner för trappan! Gud va kul det såg ut! :rofl:

Jag har också några blöta historier... katter som hoppar upp på toaletten, men så är locket uppfällt! :angel:

Man ska inte lämna vänner ensamma hemma när man har småkattor heller.
Det kan sluta med ett toalettbad med följande torkning på mattes säng.
Var på matte, när hon kommer hem, får nöjet att sova på golvet, eftersom såväl överkast som täcke och bäddmadrass är genomsura.

Om man bortser från gardinstångsgående, dörrpostsgående m.m så det mest knasigaste någon av mina katter gjort var när min förra avelshane lyckades ramla ner bakom kylskåpet... vi, jag och vaktmästaren lyckades välta det framåt så småningom så vi kunde ta loss honom då han trasslat in sej i rören som sitter bakpå kylskåpet :crazy:

Eller som min ena vänninas nya norska skogiskattunge gjorde... han lyckades kläma in sej under socklarna under köksskåpen...

Hon fick också hjälp av vaktmästaren att riva loss skåpen och socklarna för att få ut honom :crazy:

Min katthona fastnar jämt med klorna överallt, fast jag klipper dom ofta. En gång hörde jag hur hon höll på att stöka inne i köket och gick dit för att kolla vad hon höll på med. Då hade hon fastnat med ena framtassen i kökshandduken som hänger på väggen. Hon stog på bakbenen och vinglade. Jag fick lov att lyfta upp och haka loss henne. En annan gång sprang hon runt och jagade sin råtta och fastnade med framklon i mattan just när hon skulle springa iväg. Det blev tvärstopp och en kullerbytta. :D

Det knäppaste Nix har gjort var nog i våras när hon var högdräktig, guppade/sprang fram till nyhemkommna hundar som avskyr katter - vilket hon vet mycket väl om o.O Så kaxig har hon aldrig vart igen..
hon är överdrivet smart katt förutom det xD

Vår lilla katt (fullvuxen men så grymt liten) får riktiga tokspel emellanåt och då ligger hunden illa till :D Katten smyger (och det syns tydligt vad hon är ute efter) runt möbler och dörrar för att vid perfekta tillfällen fullkomligt vråla rakt ut, hoppa upp i luften och landa på hunden.
Innan hunden hinner reagera är hon borta igen. :rofl:
Om hon har varit ute under natten och man släpper in henne på morgon så är det den som ev ligger kvar o sover som råkar ut för henne, spinnandes så dreglet sprutar och kelsjuk så in i nordens. :love:

Kommer aldrig glömma när vi hade tagit hem hästarna för att ha dem hemma över sommaren för första gången. Hade gjort iordning ett uthus så att det gick att ställa in dem där. Glad i hågen spatserar Tessi in, slänger en blick upp mot hästarna, fortätter två steg framåt och sedan :eek:! Hennes min var så obetalbar, hon fattade verkligen inte först vad sjutton som invaderat hennes gård :D

När Tula var höggravid var det ju lite si och så med både balans och den nykomna viktökningen... Hände både en och två gånger att hon skull hoppa upp på matpallen, men glömde hur trind hon var och gled/dunsade ned igen. Har aldrig sett en så förnärmad katt, hon kikade sig runt omkring för att se om någon såg henne, sedan gick hon iväg igen, sur som ättika :rofl:

Tack för dagens skratt!!
Vår katt var uppe och gick på taknocken en gång när han var ung, fattar inte hur han lyckades ta sig dit, taket är ganska brant. Han tog sig dock ner utan problem eller skador...

En liten kattunge i ett stall vi hade hästen i en sommar, satte sig precis bakom hästen och började leka med hennes svans! Han hängde sig i svansen och for med när hästen försökte vifta.. Kan säga att han släppte ganska fort då.

PS. Kolla 100 inlägg!!

Min katt sov i handfatet en morgon när jag vaknade ;)

Elvis brukar sova i handfatet, eller ligga där och spinna. Han blir lika förvånad varje gång när man sätter på kranen. Men det är ju så svårt att låta bli! :rofl:
Idag upptäckte jag att halva duschdraperiet blivit strimlat under natten, det är jättefina titthål i det nu ;)
Det roligaste som finns är när Elsa och Elvis är på lekhumör, för då är Elvis verkligen på helspänn! Minsta lilla får honom att hoppa en meter upp i luften, och han ser SÅ rolig ut! Underbara unge!
Det dummaste han har gjort hittills är att smita in på toa när husse stod och kissade och hoppa rakt ner i toaletten. :o :rofl: :rofl: :rofl:
När jag slutat skratta åt historien fick vi bada det lilla knyttet i handfatet under hjärtskärande skrik och ben som spretade åt alla håll. Tur att han inte blev blöt om huvudet iallafall :smirk:, det hade blivit svårare att tvätta, med öron och alls :crazy:
Sen turades vi om att torka Elvis hela natten, sambon och Elsa och jag, så han inte skulle bli förkyld.

Har ingen dum katt. Men den ena av de två hundar som jag passar just nu är väldigt, väldigt korkad. Den mest korkade varelse jag träffat på fyra ben :D

Adie som hon heter, låg med nosen mot en kudde och började helt plötsligt andas jätte ansträngt. Självklart lyfte hon inte själv huvudet utan det fick jag göra åt henne xD Hon kunde ju ha dött av syre brist fcs xD

Så har hon gjort en massa andra korkigheter, trots att hon bara vart här några veckor xD

Diggers sovplatser

4458742.jpg

3959230.jpg

3959198.jpg

Mina svärföräldrars ena kattunge följde med när de gick till sjön för att fiska. När de rott ut en bit med båten så såg de ngt i vattnet. Då kom kattungen simmandes ut till dem. Det sägs att katter inte gillar vatten, men denna valde självmant att simma. De rodde och mötte den lilla så hon behövde inte simma hela vägen men simmade ca 10 m, vilket jag tycker är mkt för en kattunge på ca 12-15 v.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka