Det dummaste den gjort

Sv: Det dummaste den gjort

Katter är experter på att göra dumma saker ju... Jag kan bidra med några stycken:

1)På mellanstadiet hade jag en kompis, som hade ett akvarium och en fluffig långhårig katt. När man tog av locket på akvariet & strödde i fiskmat, så hoppade katten upp & försökte fånga fiskmaten, gissa vad som hände!

2)Det var iofs. jag som var dum, men jag råkade tappa en full oöppnad mjau-burk i huvudet på vår stora katt. Den studsade mot hans skalle & han verkade inte få ont alls, han såg bara lite förvånad ut! En människa hade ju fått hjärnskakning :eek: Jag tror han klarade sig för att han inte har så mkt där inne som kan komma till skada.

3)När jag skulle hämta en grej i stallet för ett par år sen så kände jag plötsligt något varmt & blött i håret, sen kom den stora katten ner från loftet, han hade suttit där uppe & kissat, och golvet var inte tätt :o

4)Den lilla katten är lite knäpp också, hon är nämligen den enda katt jag träffat som är höjdrädd, hon vågade aldrig hoppa ner från loftet själv utan man måste lyfta ner henne (men nu vågar hon).

Skulle kunnat rada upp många fler exempel men det räcker nog.

Måste tillägga! Alltid när Elvis kryper in i en påse eller under ett täcke eller liknande, så lägger sig den ännu typ tredubbelt så stora Elsa på öppningen så att han inte kan komma ut. Det slår aldrig fel, hon är helknäpp på den punkten! :crazy: Nästan lite farligt ju... Så vi ser till att ha alla påsar i plast låååångt från katterna, papper och tyg går ju rätt bra ändå. Och det är rätt roligt egentligen :D

Jag har också haft en höjdrädd katt...

Min förra avelshane, han som fastnade bakom kylskåpet, skulle hoppa upp på fönsterbrädan dagen efter att vi flyttat till annan lägenhet...
Vad han inte visste var att vi nu bodde på 7e våningen...
Så när han precis landat på fönsterbrädan och tittar ut, så SVIMMAR han och trillar baklänges ner på golvet, och låg där helt stel med oseende ögon...
Det var helläskigt för jag trodde han hade dött...

Ett halvår senare låg han och en högdräktig honkatt i vardagsrummsfönstret och sov.
Då hörde jag ett Wousch, wousch, wousch...
Ock så plötsligt blev det helmörkt i rummet för utanför flyger det en luftballong :eek:
Bägge katterna skrek av skräck och försvann och gömde sej längst in under sängen... sen vågade dom inte ligga där något mer...

Jag har också haft en höjdrädd katt...

Min förra avelshane, han som fastnade bakom kylskåpet, skulle hoppa upp på fönsterbrädan dagen efter att vi flyttat till annan lägenhet...
Vad han inte visste var att vi nu bodde på 7e våningen...
Så när han precis landat på fönsterbrädan och tittar ut, så SVIMMAR han och trillar baklänges ner på golvet, och låg där helt stel med oseende ögon...

:( Nej, men stackars katt!

Måste ha sett kul ut ändå! :rofl:

Kungen av huset passade när matte vände ryggen till ett par sekunder på att stryka sig mot ett tänt ljus. Givetvis fattade hans långhåriga "byxor" eld direkt. Som tur var slocknade de också direkt när Kungen förskräckt flydde rummet, lämnandes efter sig en härlig doft av bränt katthår. Man skulle ju kunna tro att han lärde sig något av incidenten, men när han tio minuter senare hade återhämtat sig tillräckligt från chocken för att lämna sitt gömställe under soffan promenerade han raka vägen tillbaka till köksbordet för att återuppta sitt kelande med ljuset. Den här gången var matte dock beredd. :p

Sedan dess släpper vi aldrig levande ljus med blicken.

En vänninas ex make hade en Birma som satte sej bredvid husse när han skulle löda lite.

Tror ni inte katt:devil: satte sej på lödkolven så svansen började brinna :crazy:

Samma katt hade en ful ovana att lägga svansen över värmeljus också...
Det var inte alltid som håren på svansen han växa ut mellan gångerna...

Somliga lär sej aldrig :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka