Det blir ingen tävling..

a_c72

Trådstartare
Tyvärr..

MIN kropp håller inte hur gärna jag än vill.. Å försöker så fungerar det inte..
Söker med ljus å lykta efter medryttare/kusk som INTE har över 7 mil enkel resa hem till oss..

Att TRÄNA är en sak för de är 1 dag och mer begränsad tid..

Anna-Carin som GÄRNA byter kropp

Sv: Det blir ingen tävling..

Hmm ja nu är ju mina knän av det skruttigare slaget också så jag tvivlar på att du byter upp dig..

Anna-Carin

Vad tråkigt... Det värsta verkar vara att det inte går att få tag på folk om man inte har en fin tävlingshäst som man sadlar och ryktar åt medryttaren. Betalar för att de ska komma och rida, kör dem till och från träningar och tävlingar... Vad förväntar sig folk egentligen???

Ja de ÄR jättetråkigt för Krutrök är i fin form nu och älskar att visa upp sig!

Mina killar ÄR söta snälla gulliga.
Roliga körhästar var och en på sitt sätt.
Krutrök älskar utmaningar och utväcklas ständigt å har energi och arbetsvilja till max.. å ett steg som är nästintill obeskrivbart.
Pelle är med sina 18 år den häst som JAG önskar att jag fått börja köra precisonskörning med. Tar väl hand om sin kusk.

Anna-Carin

Vad synd för dig! Jag förstår att du måste känna dig väldigt besviken över det här...

Angående medkuskar så tror jag inte att det handlar om att man vill ha det lätt för sig som medkusk, utan problemet är nog att det finns så kuskar. Och det verkar inte direkt bli bättre i inlandet. Körsektionen i Vännäs ligger nu i malpåse och det senaste året har vi knappt ens fått till en träningstävling med fler än 1 startande. Skrämmande. Nu lägger jag min energi på Vindelns ridklubb istället, där jag "hör hemma".

Men jag hoppas verkligen att du hittar någon kusk som kan fortsätta träna dina hästar! Är det så att du kan köra till vardags eller är det bara tävlandet som frestar på?

Jag förstår din frustration till fullo, sitter med ett mega trasigt knä,
samt en unghäst som behöver bli utbildad...:cry:

Jag har väl tvingats till detta beslut eftersom vardagen har blivit jobbigare att orka med.

Det optimala för mig vore att ha 1 häst och ha någon annan som stallade in sin häst här. Då skulle ju min häst ha sällskap men ansvaret att motionera och sköta om dagligen skulle inte var helt mitt..

Hästarna håller igång kroppen och DET är posetivt. När jag kör häst hemma.. så kan jag gå ut NÄR jag vill köra en kort bit och vända hem om jag inte orkar.. Är man borta på tävlingar så blir det såå mycket mera stå och gå och hålla igång. De är ju inte bara att lägga sig och vila när man inte är hemma..

Jag FÖRSÖKER balansera min vardag med den energi jag har till förfogande MEN de är så små saker som gör att den såå fort äts upp.. å jag är lite FÖR envis för mitt eget bästa..

Självklart kommer jag fortsätta med mina fina killar efter bästa förmåga. Att få en medryttare eller Kusk till en eller båda killarna ger mig en extra dag för återhämtning av kroppen och jag KAN med gott samvete "släppa hästarna" Kanske är jag för petig också å därför jag hamnat i denna sits.. Jag tycker nämligen att hästarna ska få jobba regelbundet med både kropp och knopp..

Anna-Carin

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
661
Senast: seahawk
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 682
Senast: Ragdoll
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka