Det blir en pojke :D

S

strösslet

Var alldeles nyss på (är i vecka 18)UL och jag ska få en liten pojke den 30 april +-2 veckor :D guuud va härligt :D

tråkiga nyheterna va att ja va på HC tidigare i morse för foglossning, och ursäkta uttrycket "kärringen" lyssna knappt på mig "de där tror ja inte är foglossning, de är alldeles för tidigt bla bla bla" men hur kan hon känna va ja känner ?
ja kan juh inte gå ens :( o hur ska ja kunna jobba ?? fick futtiga 2veckor sjukskrivning..
man får väl tacka för de.

just nu kan inget förstöra min dag :D
lära bara skriva av mig lite :D

kram på er alla !

Sv: Det blir en pojke :D

Å vad kuligt, grattis :) Är jättenyfiken på vad som är i min mage! 4 månader kvar :D

Men vad tråkigt med foglossningar o strul... Prata med en läkare på mvc istället!

tack tack :) åhh va spännande du har inte toklångt kvar du inte :D

ja jag funderar nästan på det, jag har lixom varit hemma över en månad nu och de har inte blivit bättre så ja förstår inte hur de ska hinna bli bättre på två månader :O

hur gör man de då ? ringer man mvc och säger att man vill träffa mvc läkaren ? eller måste man gå igenom BM ?

många varma kramar till dig och alla andra mammor och blivande :D

Jag sk aha nästan samtidigt som dig!

27 april fast jag får en liten flicka jag :)

Grattis!

Då är vi ngr stycken som ska ha i slutet av april.
Vi var på vårt förta UL i går och ska oxå få en liten pojke, BF är beräknar till den 28 april....vi får se när han vill titta ut.....:laugh: Känner mig så lycklig över UL:et så skoj det var!!

vad härligt :) grattis grattis :D jag längtar så tills ja får hålla min skrutt i mina armar :D hihi.. :)

hur har eran graviditet varit än så länge ? inga besvär m.m ? kramar

grattis :) jag har 15 veckor kvar. ska till malmö nästa lördag o ta reda på vad det är för något därinne, eftersom de inte säger något på UL här.. har hittils inte haft några besvär alls förutom att allt tar lite längre tid :grin:

Vad är foglossning?
När man är gravid ökar rörligheten i kroppens leder, framför allt i bäckenets leder eller fogar. Detta kallas foglossning, bäckenuppluckring eller symfysiolys.

Troligtvis är det ett hormon som kallas relaxin som ligger bakom foglossningen. Relaxin börjar utsöndras i kroppen någon gång under de tre första månaderna och fortsätter sedan att utsöndras under hela graviditeten. Det sker för att bäckenet ska bli rörligare och kunna vidga sig något under förlossningen för att underlätta för barnet att komma ut.

Det är alltså naturligt med foglossning och alla gravida kvinnor får det i viss mån. Däremot är det inte alla som får stora besvär, men det är inte klarlagt varför vissa får mer besvär än andra. Det finns ingen behandling som botar men det finns en hel del som man kan göra för att lindra.

Den smärta som kommer från foglossning sitter vanligen i bäckenlederna bak i korsryggen eller fram över blygdbenet, eller på båda ställena samtidigt. Smärtan beror på att lederna i bäckenet, som i vanliga fall är ganska orörliga, ger efter lite mer. Det kan orsaka en inflammation i muskler och ledband som påverkar nerverna. Detta kan i sin tur leda till att musklerna kring lederna drar ihop sig och krampar i ett försök att stabilisera bäckenet. Det orsakar smärta som kan stråla ut i benet.

Eftersom behandlingen mot foglossning och andra typer av ryggont ser olika ut, är det viktigt att ta reda på vilken typ av smärta det handlar om.

Något sådant :) hehe... hoppas de va till någon nytta
kram

Liknande trådar

S
Gravid - 1år i fredags em började jag känna konstiga saker i kroppen, bebben var mer stilla och ja hade en konstig känsla i ryggen.. inge mer med...
2
Svar
22
· Visningar
2 218
Senast: HeRomer
·
S
Gravid - 1år var på MVC i dag, pratade lite och fick lyssna på min lilla "Elias" hjärtljud.. åååhh.. vad mysigt det var :D blev helt var i kroppen...
Svar
9
· Visningar
1 165
Senast: strösslet
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka