Uppdatering : Säljaren var hit igår kväll, hon hanterade honom i allt, intag , borstning mm , kände och klämde på honom , la på sadel och ledde ut honom ,ledde och sedan longerade honom på lina , allt gick bra , som jag hade väntat mig . Sedan ville hon att min dotter skulle sitta upp- om hon fick , sa ja- hon skulle leda i grimskaft i bara skritt. När man står o ser på , så ser man ju allt på ett annat sätt , hon ställde upp honom nära staketet på ridbanan , när min dotter skulle kliva på så såg man att han blev orolig o spänd , men säljaren kliade honom i pannan så när han var lugn så satte min dotter sig upp, jag kan förstå att om min dotter satt sig på i det spända ögonblicket , utan att ngn hade hållit i honom, så hade det nog varit avkastning som gällt , dom skrittade runt ca 5-10 min o min dotter gjorde halter o halvhalter . Vi skulle jobba på så tills nästa vecka så skulle hon komma hit igen . Har ringt o bokat in veterinär nästa vecka för koll av tänder och en besiktning- bara för att jag känner att jag vill det, berättade hela historian åt veterinären , kan tänka att det är som säljaren säger att det här kommer att bli bra, han förstår inte , och blir blockerad o reagerar med att slänga av .