Det blev svart

Glimfeather

Trådstartare
Ljuset i min skärm verkar ha försvunnit så för att se något måste jag ha datorn vänd mot ljuset. Mörkt är det och jag ser typ ingenting... Sitter vid en bärbar. Nån som vet vad det kan vara för fel och vad man gör åt det? Kan man stoppa in en vanlig skärm så länge? Hur gör man då?
 
Sv: Det blev svart

Så gör min bärbara dator också!
Jag vet inte vad som är fel, men ibland verkar det bero på att den är hungrig. (Eller ja, att den inte kan köras på batteri längre.)
 
Sv: Det blev svart

Glimfeather skrev:
Sitter vid en bärbar. Nån som vet vad det kan vara för fel och vad man gör åt det?

Felet = Det är en bärbar.

Till en skärm vet jag inte men dui får köpa en projektor du kan koppla in den på så kan du ha typ 10m skärm :)
 
Sv: Det blev svart

Det hände mig på skolans dator en gång och jag kommer inte ihåg hur vi löste det. :crazy:
Men det fixade sig på nått vis om jag bara kommit ihåg vad... :cool:
 
Sv: Det blev svart

Jag har alltid den där sladden i.

pmm: nä, projektor är inte altuellt :p Men 10 meter buke hade varit fräckt ;)
 
Sv: Det blev svart

Hans internet är dött!
Han är bra att ha ibland men när han behövs är han inte tillgänglig. Du får "beställa hem honom" ;)
 
Sv: Det blev svart

På min bärbara funkar det fint att bara koppla på en vanlig skärm, finns uttag för det på baksidan, och sedan starta. Fick göra det när skärmen på den förra la av, tills jag fick en ny.

/Ida
 
Sv: Det blev svart

TFT är en platt skärm

CRT är en tjock skärm (Som en äldre TV)


Det finns inga bärbara med CRT skärmar så vad det kommer in vet jag inte.

Att du för en mörk skärm låter inte bra men har inte hört talas om det på en bärbar.
 
Sv: Det blev svart

eh det var inget. är nog bara backlighten som har dött. går att byta men troligen så har de byggt ihop den med skärmpanelen. det kan ju givetvis vara strömbrytaren för backlighten som fastnat i av-läget, men det verkar troligare att lysröret (backlighten) bara gått och dött. kolla om det är garantifel?
 
Sv: Det blev svart

Aja, skit samma. Den är köpt begagnad av morbror, men inte betald än. Det är inte det första felet så mamma ska lämna tillbaka den. Tack för hjälpen iaf!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 491
Senast: Rie
·
IT & mobiler Jag är alldeles för släpphänt och tappar mobilen hela tiden. Har ett heltäckande (både fram- o baksida) skal för att minska...
Svar
15
· Visningar
987
Senast: MissFideli
·
Tjatter I ett ihåligt äppelträd på tomten bor någon fågel. Sambon sa att det såg ut som en stor, svart and kröp ut ur hålet i trädet i morse...
2
Svar
20
· Visningar
1 471
Senast: Sel
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 059
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp