Det är inte sant!!!!!!!! HJÄLP!!!!!!!!

Re: Det är inte sant!!!!!!!! HJÄLP!!!!!!!! *DELETED*

Inlägg raderat av Jadzia
 
hur smart är det att kasta upp leksaken i trädet alls? Det visar inte på nåt vidare hundvett..
Är det inte bra att göra så?
Skall inte hundar klara det?

En sak är då säkert, jag tror inte att någon skall låta mig ta hand om deras hund. Okunnigheten lyser.
Kanske en som klarar sig bra själv och med oerhört nogranna instruktioner.
Jag skulle nog kunna trassla till det ordentligt eller behandla den som glas.
 
*Nr 5, hur smart är det att kasta upp leksaken i trädet alls? Det visar inte på nåt vidare hundvett... *

Jag tror faktiskt inte hon gjorde det med flit. Utan den hamnade där av misstag.
 
Tja hundar kan ju inte klättra i träd som katter, lika lite som hästar kan det. Om de hoppar tillräckligt högt upp tar de sig inte ned annat än genom att hoppa ned eller ramla ned. Det gör sällan illa sig när de tar sig upp, men ner däremot. Hade inte hunden landat på benet hade den kunnat bryta ryggen om den landat på rygg och tex landat på en sten (hundar faller inte lika bra som katter). Skulle du slänga upp godis i ett stabilt träd och be hästen hoppa efter?

Man kan slänga upp saker som hunden ska hoppa efter på rimlig höjd, typ 1 m eller så, men det här lät betydligt högre tyckte jag...
 
*Nr 5, hur smart är det att kasta upp leksaken i trädet alls? Det visar inte på nåt vidare hundvett... *

Jag tror faktiskt inte hon gjorde det med flit. Utan den hamnade där av misstag.

Det tror inte jag:
"Efter att vi gått i en timma så slängde jag upp dummien i ett träd och Vera hoppade efter den,den satt alltså fast i grenarna."
 
Efter att vi gått i en timma så slängde jag upp dummien i ett träd

Låter inte som att den hamnade där av misstag tycker jag. Snarare som att matte skulle vara "rolig" och retas med hunden. :crazy:
 
Ja, så kan man tolka det. Men hon kan också ha kastat upp den av misstag, men missat att skriva det.
 
Och? Ska inte hunden klara det?
Jag ska kunna lägga upp eller kasta min hunds leksak vart jag vill. Och studsar hon efter den så får jag väl säga till henne att sluta.
Nu slutade detta så illa att hunden hamnade snett. Men i vanliga fall så klarar hundar detta. De är inte gjorda av glas.
 
Re: Det är inte sant!!!!!!!! HJÄLP!!!!!!!! *DELETED*

Inlägg raderat av Jadzia
 
Nu slutade detta så illa att hunden hamnade snett. Men i vanliga fall så klarar hundar detta. De är inte gjorda av glas.
Ah, så de skall alltså egentligen grejja detta?
Så det var alltså en himla ovanlig otur?
 
Innan lydnaden i bruksgrenarna förenklades så skulle hundarna ta sig över ett plank på två meter. Jag kan därför inte se rimligheten i att hunden bara får befinna sig en meter över marken. Det är hur kastet ser ut som är viktigt, inte höjden.
 
Tråden blev plötsligt väldigt rumphuggen då jag skulle köra en ny rensningsfunktion. Det försvann dock mer än som var meningen.

/Moderator Jadzia
 
Det var lika bra det :)

Men det sista jag hann läsa var att IU skrev vad hon kände för sin häst. Det var ju bra, då kanske hon kan förstå våra känslor för våra hundar.

Nog om detta. Nu ska jag sova. Godnatt.
 
Hejsan,min dator hade haveri och därför har jag inte kunnat svara er.
Självklart slängde jag inte upp den i trädet med flit,Vera satt bredvid mig och dummien som jag använder när hon ska söka slängdes iväg med avsikten att den skulle flyga in i skogen.
Vera satt bredvid stilla och fint då hon inte får rusa efter den innan jag säger varsågod,vilket hon struntade i när jag hivade upp den i trädet!
Det var ju då hon hoppade och skulle ta den.
Vilket inte gick då den var högt upp.....eller är fortfarande ,jag tog iaf inte ner den. :crazy:

Synd att det skulle spåra ut till ren pajkastning denna gång som så många andra.

Jag vill tacka alla som hjälpt mig iaf.
Ni är verkligen guld värda!!!! :bow: :bow: :bow:
 
Tar tillfället i akt och tackar er lite mer personligt också. :bow: :bow:

Tack till:
Jen80
Jadzia
Grana
Freyr
Bananabambi
Fraggel Tess
Sablar 22
Tambourine

Tusen och åter tusen tack för er välvilja att hjälpa i en mkt jobbigt situation ,inte bara för mig ,utan mest för min hund.
Kan ju berätta att operationen utfördes i måndags med gott resultat,det var lite komlicerat då brottet sitter högt upp och de var tvungna att flytta på musklerna,efter det fick hon epiduralbedövning för att hon hade så ont.
På tisdagen så började hon stödja på benet,och såret hade börjat läka fint.

Hon får nog komma hem på torsdag,tidigast sa´ de....men senast fredag iaf! :D :D :D

Bugar djupt!!! :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :love: :love: :love: :love: :love:
 
Re: Det är inte sant!!!!!!!! HJÄLP!!!!!!!! *DELETED*

Jag skrev i orginalinlägget att hon skulle bli trött MENTALT genom att söka....inte fan söker man uppe bland trädkronorna. :mad:
*NÖT*

Anledningen till att hon skulle bli trött mentalt var att vi var på ett för Vera nytt ställe och hon skulle lättare sova och koppla av efteråt om hon var trött MENTALT!

Jag kan gå med henne på en långpromenad i fem timmar och hon är lika pigg fortfarande men om jag tränar sök tex så blir hon trött och mer tillfreds !

Så det så. :mad:
 

Liknande trådar

O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 380
Senast: Oasis
·
Övr. Hund Jag startade en tråd om hunden jag är extramatte åt för ett tag sedan, men kan för allt i världen inte hitta den. Nåväl. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: FjantaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp