Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade besök av inspektör som var och kollade om jag gjort förändringarna i stallet som dom kräver.
Mitt stora frågetecken är: ingången till stallet är ca 2 meter hög och i djurskyddsbestämmelserna står det att den BÖR vara 2.20 meter. Det står ju alltså bara bör, kan dom verkligen kräva att om jag inte åtgärdar det, vilket innebär ombyggnad av stallet då det går en bärande balk där, att jag inte får ha hästar där????
hon som va där igår hade tydligen sina egna regler när jag påpekade hur dom faktista bestämmelserna såg ut....
Det var ioförsig några år sedan. Men ena året så påpekade inspektören i stallet att det var för glest mellan gallrena i stallet, men det kunde lösas genom att sätta upp lite fler stänger, vilket gjordes.Hon gnällde även över måtten mellan gallerna så idag ringde jag jordbruksverket och ställde mina frågor och hör och häpna men dom har tagit bort just gallermåttbestämmelserna och ändå envisas hon med att jag måste ordna det
Om jag vore inspektör skulle jag se på hästarna, utrymmen o om man bryr sig- har på eget bevåg satt in jordfelsbrytare o har rinnande vatten o slang o brandsläckare framme. Flera utrymmningsvägar även i litet stall.
Man kunde önska att de la vikten på stall som behövde piskan på ryggen.
....och om jag vill så ska jag överklaga bara.