Dessa jä**a klo skador...

nice and happy

Trådstartare
Blir galen, hunden lekte lite våldsamt med bror sin för 3 veckor sedan.
Så klart klon blev lite trasig precis framtill. Kom lite blod & inge ont.
Linda & tvätta, varit bra ändå fram till i fre.
Då lekte han med bror igen & förmodligen fått sig en smäll där igen då han tjöt till & blev halt, under helgen vart han ohalt & slicka på den & igår kväll vart han på & slicka igen så idag vart den lite svullen & halt (Men sj klon är hel & läkt fint)
Åkte till vet för att det att de inte va nå annat med tån.
Klämde lite på han 1min & sade att det är "nog" lika bra att ta bort hela klon.
Fick tid för de i morrn...
Nu till min fundering. Fick penecilin idag för 10dagar, tror ni det kan räcka med att ge han det & tvätta runt klo & på med krage när han är sj & sko ute på promenad & bara gå korta svängar?
El måste man verkligen ta bort hela klon?
Eftersom den är torr & läkt. (Enligt han kunde de vara för att den är sprucken) Men jag har gjort undersökning under lampa & ser INGEN spricka)
Inte så att jag vill slippa vet kostanden utan vill slippa ta bort den om den kan få va kvar då det kommer ta ett tag för den att läka klokt i denna underlag.

Sv: Dessa jä**a klo skador...

Till slut fick vi tar på h*n igen & när jag fråga så verka de inte så bråskande utan skulle avakta & om det inte blev bättre så skulle den tas bort.
Så hoppas det kommer bli bättre efter min lilla veterinär klinik jag skall ha här nu :)

Jag skulle lita på min vet! Hon är duktig, kunnig och vet vad som är bäst för hundarna ;)

Tillägg: Såg inte ditt senaste inlägg, vad skönt :D

hej, min hund var med min sambo ner i tvättstugan för 6 dagar sedan och hunden tjöt till men sen var det inget mer med det så sambon trodde att han blev rädd för tvättmaskinen... när dom kom upp märkte jag att det var blodspår på golvet och det ledde till hunden, såg att ena baktassklon satt en aning sned, jag började tvätta och det slutade blöda hur snabbt som helst. det var inget mer med det tänkte jag för jag såg inte var blodet hade kommit ifrån för klon var varken sprucken eller av vad jag kunde se och han haltade inget.
dagen efter började han slicka något väldigt på tassen men han haltade inte.. tredje dagen haltade han bara vid några enstaka tillfällen så jag ringde vet och berättade att hans klo KANSKE var bruten men jag inte såg vart isf, jag fick komma in på en gång på undersökning och hon konstaterade att klon var bruten längst in (jag såg inte så mycket) hunden sövdes och vet opererade bort hela klon och när hon drog bort klokapseln upptäckte hon att själva pulpan var av.
Nu har min lilla vovve en stor tratt och ett bandage som aldrig sitter kvar!!
han går på smärtstillande och antibiotika, läkningsprocessen ska tydligen ta jätte lång tid med en klo som är helt borta.. så jag hoppas verkligen att du inte behöver åka in och ta bort hela klon....

Lycka till!! :)

Min hund har fått operera bort sin ena klo två gånger pga klobrott, och ja det var verkligen en jobbig tid med alla bandageombyten. Tog kanske en månad innan han slapp bandage.

Hoppas klon på TS hund läker fint utan operation!

Liknande trådar

Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 322
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 896
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 202
Senast: squarepants
·
Hundhälsa Igår lyckades min tant fastna i en golvbrunn på tågstationen och bryta av klon. Det blödde jättemycket och vi åkte raka vägen in till...
2
Svar
27
· Visningar
19 732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka