dessa hästpass!

K

Knasunge

Någon mer som väntar på att passet ska bli klart?
jag skickade in mitt i okt/november...
vad jag har hört angående lokala tävlingar så kan man tävla även fast man ej har fått tillbaka hästens pass, bara man har kopierat vacinationer m.m. och fått det påskrivet av någon person.

men de flesta tävlingar jag vart på har dom ej godtagit dessa papper och säger att jag måste ha riktiga passet.. :confused:

vad gör man??

Sv: dessa hästpass!

Hej!
Jag väntar också på mitt pass, det kommer ju liksom aldrig :mad: ;)
Det ända jag har hört är att man kan tävla utan pass. Det är jordbruksverket som kräver pass inte ridsportförbundet eller något sånt.
Jag ska tävla på måndag så jag hoppas verkligen att jag får starta:p
Bara man har vaccinationsintyg, mätintyg om man har ponny (med chipnumret på), regestreringsbevis(?),kopia dårå eftersom att man har skickat iväg orginalet. Och lincenser och sådan såklart.

Jag hade en jättetur!.. fick mitt pass på bara 2 veckor efter att jag skickat in det........:rofl:

suisyola: Tack för ditt svar! Då lär jag ju få starta på måndag :)

Jag skickade in mitt pass och inte fasen tänkte jag på att kopiera reg.beviset och vacc.intyget som finns i passet :o
Går det att få sitt ärende påskyndat mot en summa pengar på ASVH?

Väntar också på några pass... (skickade in i dec) man missar ju massor av tävlingar!

Jag har nu pratat med klubben jag ska tävla på imorgon och man behöver inget pass för att tävla (iaf inte på den tävlingen :p) :)

Nej men för att åka dit! from 2006 får man ju inte ens åka transport utan pass...

Tror faktiskt man kan köpa sig fram i kön för 500 spänn eller så... lite ryssland över det tycker jag.... Jag har så'n tur att min pålles uppfödare jobbar med att producera pass så jag tror jag "slank före" lite fult med mitt:p
När man skickar in passet ska man (eller KAN man) få ett stämplat papper som bevisar att man har rätt papper på gång... som tillfälligt bevis liksom om man ska ut på något särskilt.. Hade det på andra hästen...

På ASVHs sidad http://www.asvh.se/regist/hastpass.htm hittar du information om hur långt de kommit med passen och om du klickar dig vidare till Postlådan så kan du hitta när just din hästs papper kommit in och även se om de har några noteringar om att det behövs kompletteringar. Vad det gäller tävlingar så är det ju inte själva passet som behövs men däremot vaccinationsintyg och det kanske satt i passet du skickade in. Har du kopior och har kontakt med den veterinär som gjort vaccinationerna så kansk hen kan skriva ett nytt åt dig, i värsta fall (om det är viktigt att tävla) kan du ju göra om grundvaccinationen och få ett nytt vaccinationsintyg.

Vet inte till 100 % att det är så, men har hört, tror det va från någon som jobbade på ASVH kontoret att några som skulle utomlands eller liknande hade så ultrabråttom att de helt enkelt köpte sig före i kön.
Skumt dock, för om tillräckligt många gör så, så är kön snart lika lång ändå:crazy:

När min ponny en gång skulle ha FEI-pass blev det jättebråttom och skulle fixas på typ 40 timmar vilket resulterade i svindyrt Fed Ex och DHL kors och tvärs över landet för att alla stämplar skulle hinna in. Blev ingen billig historia, men fort gick det!:D

emelit skrev:
Jag skickade in mitt pass och inte fasen tänkte jag på att kopiera reg.beviset och vacc.intyget som finns i passet :o
Går det att få sitt ärende påskyndat mot en summa pengar på ASVH?

har ni skickat in era vaccinationsintyg?
Min veterinär sa till mig att inte skicka in vaccinationsintyget. dessa fyller hon i när passet kommit. För annars så kan man ju inte ut och tävla innan man fått passet, för kopior godkänns inte på vaccinationsintyg.

????
även omm de nu skulle vara så struntar jag högaktninsfullt i det faktiskt,vem ska kolla det ...

hejsan!

jag väntar också på mitt pass. skickade in det i december o har inte fått det än. Asså, alla säger olika. jag har startat en tråd angående om man måste visa upp passet på lokaltävling för storhäst.
En del säger att man måste andra inte.

Nu undrara jag! Måste man visa passet på lokaltävling för storhäst? och vad gör man om man inte fått passet?? ska man visa upp chipnummret på storhäst??:confused:

Jag tävlade i måndags och behövde då inte visa upp pass, dem frågade inte ens efter det.:)
Visserligen var detta ponny, men jag kan inte tänka mig att det är någon skillnad.
Ang. chipnumret borde du inte behöva visa det eftersom att det inte finns någon lag på det när man har storhäst, men du kan ju alltid ta med det för säkerhets skull eller kontakta arangören av tävlingen och fråga. :idea:

Jag väntar också på mitt... Skickade in i oktober och ringde i februari och efterfrågade det, men då sade dom att det kunde ta två månader till innan jag fick det! :crazy:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 121
Senast: malumbub
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 042
Senast: Barbabelle
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 567
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka