Designa kläder med större storlekar

Sv: Designa kläder med större storlekar

det verkar som om vi snabbt kan konstatera att inga ridkläder passar nån här ;O Jag är själv kort mullig/överviktig, med brett arsle, o rätt stora lår. Stor byst, breda axlar o stora armar.. jag brukar kunna ha strl 44 på byxor, ibland 42, o ibland 46, det beror helt på tyget. Det samma gäller överkroppen, men då är det mest för att armarna ska få syre... o för att många tröjor åker upp o sätter sig som ett bälte runt midjan pga mina breda höfter. Jag brukar sällan behöva vika upp ridbyxorna, men jag måste dra upp dem på låren så mkt jag kan. Eftersom jag jobbar i ridsportbutik så kan jag säga att de som passar min kropp är KL, JW o eurostar, men eurostar får jag gå upp en storlek. JW kan jag få på mig 42, även om de är lite tajta i midjan, kl sitter bra i 44.. HV polo är tvärkört.. Deras L är som strl 38-39 typ, otroligt små i storlekarna! Jag tror även att Pikeur kan passa mig, typ cindy, men vi säljer inte deras ridbyxor så jag har aldrig provat några.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 484
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 006
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka