Designa kläder med större storlekar

Karzta

Trådstartare
Är det bara jag som känner mig deppig när jag ser alla fina ridkläder som är gjorda i små till normala storlekar. Älskar att shoppa men det blir dessvärre inte så mycket ridkläder eftersom utbudet inte är så stort. Är det så att man inte ska få ha fina ridkläder om man är mullig ? :(
Ni som hittar snygga ridkläder och som drar större storlekar var hittar ni ridkläder ?
Snälla ni lägg gärna ut bilder och berätta :)

Sv: Designa kläder med större storlekar

Är det så att man inte ska få ha fina ridkläder om man är mullig ? :(
jag skulle snarare säga att man får inte vara intresserad av att rida alls om man har ett midjemått över 95 cm... :grin:
(vilket också då följer de orealistiska viktbegränsningar somliga har på sina hästar - att vissa halvblod inte får bära ryttare över ca 65 kg.... :crazy: )

jag skulle snarare säga att man får inte vara intresserad av att rida alls om man har ett midjemått över 95 cm... :grin:
(vilket också då följer de orealistiska viktbegränsningar somliga har på sina hästar - att vissa halvblod inte får bära ryttare över ca 65 kg.... :crazy: )

Väl talat. Får tyvärr hålla med också.

FullerFillies har kläder upp till storlek 52 tror jag. Riktigt bekväma och bra kvalitet.

Äsch du får väl börja rida islänning då, en liten isis tar ju en vuxen karl på 1.80 utan problem ;) Allt handlar om vad man är van att se.

Jag håller med. Jag har mage sen graviditeten och är dessutom lång. Har alltid haft svårt att hitta vettiga ridkläder, även när jag hade stl 42, eftersom det mesta blir för kort i ärmar och ben. Ridstövlar är också jättesvårt, hittar jag tillräckligt långa och vida så är det stl 45 i foten :crazy:

Rekommenderar Fuller Fillies ridbyxor, de är supersköna! Annars blir det mkt måttbeställt tyvärr :(

Som mullig lär man väl kunna hitta massor! Vilken storlek drar du?
Annat är det väl om man är tjock, men som dom andra tipsar om finns ju fuller fillies om du söker byxor.

fuller fillies får vara hur bra de vill, vis av erfarenheten vet jag att jag inte kan köpa kläder på postorder utan att ha provat. Det finns liksom ingen standard för vilka mått en viss klädstorlek ska ha. De dyra byxor i stl 48 som jag provade var nog en decimeter som saknades i midjan på. Samtidigt som jag på samma ställe provade stl 46 i vanliga billiga pull-on-byxor och de sitter löst...

Och jag undrar hur man ska kunna hitta en säkerhetsväst när man är kort och cylinderformat tjock? (dvs både stor mage och stor byst)
Jag har hittat EN som räckt runt mig, men den var alldeles för lång och jag vet inte hur människan ska vara skapt för att kunna ha den på sig....

Lånar tråden med att säg att jag må kanske inte räknas som jättemullig, men jag är "bara" 160 cm lång och det är inte enkelt det heller. Ridbyxor får jag ofta vika upp nedtill vilket blir rätt knöligt i stövlar. Visst kan man vara kort, men då ska man också vara jättesmal! Letade som en tok efter shortchaps, provade massor på olika affärer innan jag tillslut hittade några som passade mina vader utan att täcka även knäna. Ville ha jodpursridbyxor ett tag, men alla skulle jag behöva lägga upp en dryg decimeter vilket var svårt med dragkedjan/knapparna och allt sånt det är på dom.
Så jag håller med, även om jag inte är tjock.

Hej!

Och jag är inte ens mullig, utan bara kort och smal-ish och ändå är de ridbyxor som funkar på en ledd hopplöst för små eller för stora på en annan..

Undrar hur de som syr ridkläder tror att hästtjejer (och killar) ser ut??

/Lavinia

Fast jag får också gå upp ett flertal storlekar med dyrare märken. Särskilt om de är höga i midjan. Tror typ pikeur och än värre eurostar inte har haft inflation i storlekarna alls. För mig har de varit små i midjan och generösa i lår och rumpa. Då är jag var jag ändå timglasformad så jag undrar hur man ska se ut för att de ska passa perfekt :confused:
Numera har jag ett gäng graviditetskilon som ska bort innan jag kommer ner i mina ridbyxor igen. :p

Fast jag får också gå upp ett flertal storlekar med dyrare märken. Särskilt om de är höga i midjan. Tror typ pikeur och än värre eurostar inte har haft inflation i storlekarna alls. För mig har de varit små i midjan och generösa i lår och rumpa. Då är jag var jag ändå timglasformad så jag undrar hur man ska se ut för att de ska passa perfekt :confused:
Numera har jag ett gäng graviditetskilon som ska bort innan jag kommer ner i mina ridbyxor igen. :p

Och Pikeur som är höga midjan är för stora i midjan för mig. Mina Candela glappar i midjan, men sitter perfekt över rumpa, höfter och ben. ;)

Men dom är helt klart skönast ändå.

Jag är kurvig utan att vara tjock, men absolut ingen rak pinne! (Stl 40/42 med långa smala/tränade ben, framförallt smala vader, 175cm lång, 70kg)
Har inga som helst problem med att hitta ridkläder, finns inget märke jag inte kan hitta i! :confused:

Tycker faktiskt det är bra att det inte finns ridkläder i de allra största storlekarna, just med tanke på belastningen på djuren!
Vill man sin hästs bästa så kan man gott kämpa bort de extra kilorna och se belöningen i hästen! :)

Men upp till och med 52 någonstans borde väl vara okej tycker jag! (Kg`na kan ju ligga olika på en kropp såklart!)

Yes, vet att jag blir sågad nu, men skriver bara det de flesta tänker!

Tycker du verkligen att det är ridbyxtillverkarna som ska avgöra ifall man är för tjock för att rida? Olika kroppsformer väger olika mycket.

Diskussion om storlek på ryttare finns på "ridning" så den låter.vi bli här, tycker jag.

Ja är man 175cm eller tom under det och drar över stl 44 så är man väldigt rejäl och bör dra ner vikten för både sin egen och djurets skull.

Men okej.

Fast 40/42 räknas väl knappast som större storlek? Det är ju en väldigt vanlig storlek...

Jag håller fullkomligt med, köpte ett par euro-star på tradera i strl 44 som blev alldeles för små i midjan, men är nästintill stora i låren för mig... Har försökt bli av med dem, men det finns ju ingen jag träffat på som har en midja som passar i strl 38/40 och lår som passar i strl 44...

Jag vet inte men jag har inget behov av stora fula tryck och konstiga sömmar utan jag gillar klassiska former med jordnära färger.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 484
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 006
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka