Designa hästutrustning och ridkläder

A

alv_my

Jag är intresserad av att designa hästutrustning för islandshästar och eventuellt även ridkläder. Kanske eget företag i framtiden men till att börja med gärna för ett etablerat märke. Är det något som vet vart man kan vända sig om man vill arbeta med detta?
Alternativt tänkbara samarbetspartners för tillverkning av egendesignade produkter?

Tacksam för alla tips!:)

Sv: Designa hästutrustning och ridkläder

Tack för tipset :)
Jag har funderat på mountainhorse och liknande. Men dem fokuserar kanske främst på kläder? Jag är även intressad av sadeldesign/ utveckling av nya modeller och kanske även bett eller annan utrustning. Men kläder är ju i och för sig också intressant. Kanske borde kontakta dem och höra vad de har för typ av designers, om de ens har den delen av verksamheten i sverige? Någon som vet hur det går till?
Annars funderar jag på om det finns mindre företag som kanske är mer aktuella om man inte har ett berömt namn. Man har ju sett många sadel och bettkollektioner skapade av kända tränare ( Benni, Eyolfur, Diddi mfl ) via stubben och liknande men kan tänka mig att dessa märken inte är intresserade av personer utan kändisstatus hehe. Så lite mindre företag, gärna etablerade i södra eller sydöstra Sverige, är det någon som känner till om det finns?
Alternativet är ju att starta ett eget företag med helt egen och fristående kollektion. Jag har hur mycket idéer som helst på utrustning jag skulle vilja skapa eller förbättra, problemet blir ju bara hur man ska få det tillverkat isåfall. Någon som har idéer?

Sv: Designa hästutrustning och ridkläder

Då tycker jag du ska prata med Ann-Marie Östbye som gör Isafold Safir-sadlarna mm utrustning och höra med henne om tips.

Stall Akur och Globus sysslar med sadlar och utrustning. Så har vi ju Tärnsjö.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 647
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 580
Senast: Whoever
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 747
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 065
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon