Deras eller mitt fel?

R

rattalskare

Har beställ bredband för cirka 2 veckor sedan. Där stod det att bredbandet skulle komm den 5 februari. Vilket var i söndags, fick inget modem i fredags och inte heller igår (måndag) idag vet jag ej om det kommit men borde inte jag fått modemet i fredags eftersom bredbandet skulle ha varit levererat i söndags?

Lite rörigt men hoppas ni förstår:smirk:
 
Sv: Deras eller mitt fel?

Det är inte direkt någon hemlighet att bredbandsuppkopplingar brukar bli försenade, vänta någon dag till och se ifall du får något paket annars kan du ringa och höra med dom varför du inte har fått något.
 
Sv: Deras eller mitt fel?

När vi fick adsl stog det att det skulle sättas igång ett visst datum men dem tog betalt från den dagen vi fick modemet och abonnemangsuppgifter och det var två veckor innan det i huvudtaget gick att använda! :eek: Det stog i det finstilta att det gällde från det datumet och hade man sett/förstått det hade man väntat lite men då fanns chansen att man inte fick platsen på stationen så det är en vågskål hela tiden.
 
Sv: Deras eller mitt fel?

rattalskare skrev:
Har beställ bredband för cirka 2 veckor sedan. Där stod det att bredbandet skulle komm den 5 februari. Vilket var i söndags, fick inget modem i fredags och inte heller igår (måndag) idag vet jag ej om det kommit men borde inte jag fått modemet i fredags eftersom bredbandet skulle ha varit levererat i söndags?

Lite rörigt men hoppas ni förstår:smirk:

När bredbandet kopplas in och när man får modemet är två helt olika grejer. Jag fick mitt modem nån vecka efter att det var inkopplat, fast man börjar betala redan när inkopplingen sker och man antagligen inte kan använda bredbandet.
Konstigt ur konsumentsynpunkt.
Ring till dem och kolla vad som händer.
Fast att de sätter en SÖNDAG som leveransdatum är verkligen märkligt.
 
Sv: Deras eller mitt fel?

det är ju så att det måste finnas plats på telestationen för att man ska kunna koppla in ADSL.
ISP har ju visst antal platser och det ryktas att om man inte använder sig av telia så kan de vara svårt att få plats ibland eftersom de ligger och tjuvhåller på lediga platser.

har man otur kan man ju få vänta länge
 
Sv: Deras eller mitt fel?

Magnus_J skrev:
det ryktas att om man inte använder sig av telia så kan de vara svårt att få plats ibland eftersom de ligger och tjuvhåller på lediga platser.

har man otur kan man ju få vänta länge


Men det är just Telia jag har beställt av.

Det har skett en försening, bredbandet kommer kopplas in den 16 Februari och modem med inloggningsuppgifter kommer i dagarna

Jupp det var vad man fick till svar i luren.:bump:



Tack alla som svarat:bow:


// Erika
 
Sv: Deras eller mitt fel?

Två frågor till.

Kommer jag inte få modemet förrän på torsdag? när bredbandet skall inkopplas?
 
Sv: Deras eller mitt fel?

Du kan få modemet tidigare en den ska kopplas in.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 717
Senast: ptr
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 134
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 627
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp